صفحه اصلی

طرز تهیه خوراک مرغ و قارچ رژیمی

طرز تهیه مرغ و قارچ رژیمی
تعداد نمایش 86 بار
زمان مطالعه: 5 دقیقه
خلاصه محتوا

خوراک مرغ و قارچ یکی از غذاهای بین المللی بسیار خوشمزه با ارزش غذایی بالا است. افراد زیادی هستند که تصمیم به گرفتن رژیم غذایی دارند، یکی از نکات مهمی که باید در رژیم غذایی خود رعایت کنید رساندن تمام مواد مغذی مورد نیاز به بدن است. حذف کردن مواد مفید غذایی که برای بدن ضروری است متاسفانه موجب بروز برخی بیماری‌های جدی می‌شود. به همین سبب در این بخش طرز تهیه خوراک مرغ و قارچ رژیمی را آماده کردیم تا به شما در این راه کمک کنیم. با استفاده از طرز تهیه خوراک مرغ و قارچ رژیمی نه تنها شما یک وعده خوشمزه و لذیذ بلکه وعده غذایی رژیمی و سالم خواهید داشت.

طرز تهیه خوراک مرغ و قارچ رژیمی ساده

سینه مرغ 300گرم 300کالری
ماست کم چربی 200گرم 160کالری
قارچ 100گرم 13کالری
سیر 4 حبه 16 کالری
نمک به مقدار لازم
فلفل به مقدار لازم
زردچوبه به مقدار لازم

پروتئین یکی از مواد غذایی است که بدن همواره به آن نیاز دارد، به همین سبب همواره در تمامی برنامه‌های غذایی پروتئین حذف نخواهد شد. با این دستور غذا شما از شر مزه تکراری مرغ آبپز راحت خواهید شد و یک طعم لذیذ و جدید را در برنامه غذایی خود خواهید داشت. ابتدا تمامی مواد را خرد کرده و آماده می‌کنیم. قارچ‌ها را به صورت باریک خرد کنید و با دو حبه سیر خرد شده یا رنده شده در ماهیتابه با شعله کم تفت دهید.

در این مرحله شما نیازی به روغن ندارید قارچ‌ها هنگام حرارت دیدن در ماهیتابه آب انداخته و به همراه سیر مخلوط می‌شوند، اما اگر احساس می‌کنید طعم آن را نمی‌پسندید و دوست دارد سیر کمی با روغن تفت داده شود می توانید به اندازه یک قاشق غذاخوری روغن اضافه کنید.

طرز تهیه خوراک مرغ و قارچ رژیمی ساده

انتخاب روغن زیتون و روغن کنجد در برنامه غذایی شما یکی از مناسب‌ترین گزینه‌ها خواهد بود که نه تنها به سلامت بیشتر کمک می‌کند، بلکه موجب آن می‌شود مواد را با روغن سرخ کرده و طعم بهتری ایجاد کنید.

توجه داشته باشید که بهتر است هنگام تفت دادن قارچ‌ها از روغن استفاده نکنید، زیرا در محله بعدی باید سینه‌های مرغ را به صورت نازک برش داده و به قدری تفت دهید تا پخته شود. شما می‌توانید برای از بین رفتن بوی زهم مرغ در این مرحله نیز دو حبه سیر را به همراه مرغ خرد شده و یک قاشق روغن زیتون تفت دهید.

ادویه‌های لازم را در این بخش اضافه خواهیم کرد، این ادویه‌ها از جمله نمک، فلفل، پاپریکا هستند. برای افرادی که دوست ندارند از سیر تازه استفاده کنند، در این مرحله می‌توانند به جای دو حبه سیر از پودر سیر استفاده کنند.

در مرحله آخر پس از سه دقیقه که زیر مرغ را خاموش کردید، قارچ تفت داده شده را به همراه ماست کم چرب مخلوط کرده و داخل مواد مرغ که آماده کردید بریزید.

ناریجه یکی از معدود رستوران‌هایی است که علاوه بر کیفیت غذا به سلامت غذا هم اهمیت می‌دهد. معمولاً برای افراد زمانی که رژیم غذایی دارند خوردن غذای محل کار سخت و گاهی موجب شکستن رژیم غذایی آنها می‌شود.

یکی از موارد مهمی که باید شرکت‌ها، موئسسات، ورزشگاه‌ها و… در تهیه غذای کارکنان و ورزشکاران خود به آن توجه کنند مهیا کردن وعده غذای پرسنلی یا ورزشگاهی مناسب و رژیمی است.

همانطور که در طرز تهیه خوراک مرغ و قارچ مشاهده کردید این غذا نه تنها رژیمی است بلکه از ارزش غذایی بالایی با انرژی زیاد برخوردار است.
برای مثال قارچ‌های خوراکی دارای خواص غذایی و سلامتی زیادی هستند. برخی از خواص قارچ‌های خوراکی در غذا عبارتند از:

1. منبع غنی پروتئین: قارچ‌ها حاوی مقدار زیادی پروتئین هستند که برای ساخت بافت های بدن و حفظ سلامت عضلات ضروری است.

2. منبع غنی ویتامین و مواد معدنی: قارچ‌ها حاوی ویتامین‌های مختلفی مانند ویتامین‌های B و D هستند. همچنین حاوی مواد معدنی از جمله پتاسیم، سلنیوم و مس می‌باشند.

3. آنتی‌اکسیدان قوی: قارچ‌ها حاوی ترکیبات آنتی‌اکسیدانی مانند سلنیوم و بتا گلوکان هستند که از آسیب‌های اکسیداتیو بدن محافظت می‌کنند و به بهبود سلامتی دست می‌دهند.

4. افزایش سیستم ایمنی: مصرف قارچ خوراکی می‌تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و مقاومت بدن در برابر بیماری‌ها را افزایش دهد.

5. کمک به کنترل قند خون: برخی تحقیقات نشان داده که مصرف قارچ خوراکی می‌تواند به کنترل قند خون و پیشگیری از دیابت کمک کند.

بنابراین، اضافه کردن قارچ به رژیم غذایی می‌تواند بهبود سلامتی عمومی و تغذیه ای شما را فراهم کند. شما می‌توانید از شعب مختلف ناریجه و یا ثبت سفارش در سایت ناریجه خوراک خوشمزه قارچ و مرغ را از منوی آن به تعداد دلخواه سفارش دهید. نه تنها چشیدن طعم لذیذی را تجربه خواهید کرد بلکه دیگر نگران غذای پرسنلی نخواهید بود.

طرز تهیه خوراک مرغ و قارچ رژیمی با گوجه

سینه مرغ 350گرم
قارچ 350 گرم
فلفل دلمه ای زرد و قرمز 2عدد
پیاز متوسط 2عدد
سیر 2حبه
گوجه فرنگی متوسط 3عدد
آویشن 1 قاشق چایخوری
نمک 1 قاشق چایخوری
فلفل سیاه نصف قاشق چایخوری
فلفل قرمز نصف قاشق چایخوری

در این طرز تهیه خوراک مرغ و قارچ، مواد مغذی بیشتری از جمله فلفل دلمه و گوجه وجود دارد که برای سلامتی بسیار مفید هستند.‌ شما می‌توانید از خوراک مرغ و قارچ برای فرزند خود که نیاز به رژیم غذایی دارد ساندویچ درست کنید. طرز تهیه خوراک مرغ و قارچ با گوجه به قدری خوش طعم است که می‌توانید آن را با برنج و نان یا خالی بخورید.

• مرحله اول
ابتدا مرغ‌ها را شسته و سینه مرغ را به صورت نواری برش دهید و داخل ماهیتابه کاملا تفت دهید تا تغییر رنگ دهد. توجه کنید اگر در این مرحله از روغن استفاده می‌کنید یک قاشق غذاخوری روغن کافی است. پیازها را نیز نگینی خرد کرده و مجدد با مرغ تفت دهید.

نکته: بهتر است پس از پخت مرغ ماهیتابه را بشویید، سرخ کردن بقیه مواد خوراکی در همان روغن که مرغ را در آن سرخ کردید باعث ماندن بوی زهم مرغ در دیگر مواد وغذا می‌شود.

طرز تهیه خوراک مرغ و قارچ رژیمی با گوجه

• مرحله دوم
تا پیازها نرم شوند و تغییر رنگ دهند، قارچ و فلفل دلمه‌های خرد شده را اضافه کنید و بگذارید به مدت ۱۵ دقیقه با دیگر مواد پخته شود.

• مرحله سوم

آب قارچ که جذب مواد شد ادویه‌ها را اضافه می‌کنیم. نمک، فلفل سیاه یا قرمز، گوجه‌های خرد شده را اضافه کنید و کمی تفت دهید. اضافه کردن آویشن در آخر کار باعث می‌شود عطر خوش غذا بیشتر شود.

سخن پایانی

در این مطلب سعی کردیم طرز تهیه خوراک مرغ و قارچ رژیمی را به دو صورت و با دو دستور متفاوت ارائه کنیم شما می‌توانید مطابق با ذائقه خود هر کدام را طبخ و کنار خانواده نوش جان کنید. اگر زمان کافی برای تهیه غذای رژیمی ندارید و شاغل هستید جای نگرانی نیست با سفارش خوراک قارچ و مرغ ناریجه غذای شما آماده خواهد بود.

سوالات متداول برای طرز تهیه خوراک مرغ و قارچ رژیمی