نوشته های دیگر

طرز تهیه سالاد توستادا، یک غذای مکزیکی خوشمزه و آسان

تصویر از طرز تهیه سالاد توستادا
تعداد نمایش 27 بار
زمان مطالعه: 4 دقیقه
خلاصه محتوا

در میان انبوه غذاهای خوشمزه و رنگارنگ مکزیکی، سالاد توستادا جایگاه ویژه‌ای دارد. این غذای ساده و درعین‌حال لذیذ با ترکیب نان ترتیلای ترد، مرغ پخته، سبزیجات تازه و سس‌های دلچسب درست می‌شود و طعمی خاص و دلچسب دارد. سالاد توستادا به‌دلیل تنوع مواد اولیه‌ای که می‌توان در آن استفاده کرد، نه‌تنها یک غذای خوشمزه است؛ بلکه غذایی کامل و مغذی نیز به شمار می‌رود.

پس می‌توانید هم به‌عنوان میان‌وعده و هم به‌عنوان یک وعده‌غذایی آن را سرو کرد. نان ترتیلا به‌عنوان پایه این سالاد، منبعی از کربوهیدرات است که انرژی لازم برای بدن را تأمین می‌کند. مرغ پخته نیز منبعی غنی از پروتئین است و به عضله‌سازی و ترمیم بافت‌ها کمک می‌کند. سبزیجات تازه مانند کاهو، گوجه‌فرنگی و آووکادو که در این سالاد استفاده می‌شوند، سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی و فیبر هستند و ارزش غذایی بالایی دارند.

در ادامه این مقاله طرز تهیه سالاد توستادا را به شما آموزش خواهیم.

طرز تهیه سالاد توستادا

مواد لازم برای تهیه سالاد توستادا برای 4 نفر

قبل از این سراغ طرز تهیه سالاد توستادا برویم ابتدا مواد اولیه را آماده کنیم، برای درست کردن این سالاد به مواد زیر نیاز دارید:

سینه مرغ یک عدد متوسط
پنیر چدار 450 گرم
پنیر پارمسان 450 گرم
ترتیلای ذرت 4 عدد
کاهو 180 گرم
آووکادو یک عدد
گوجه‌فرنگی 1 عدد
سیر یک حبه
پیاز قرمز یک عدد
آب لیموی تازه یک قاشق و نیم غذاخوری
روغن زیتون 3 قاشق چای‌خوری
پودر فلفل چیلی یک‌ونیم قاشق چای‌خوری
نمک و پودر فلفل سیاه به‌مقدار لازم
برگ گشنیز برای تزیین

طرز تهیه سالاد توستادا

طرز تهیه سالاد توستادا بسیار ساده است و درست کردن آن، زمان زیادی نمی‌برد. این سالاد خوشمزه و مغذی را می‌توان به‌عنوان یک میان‌وعده مقوی یا حتی یک وعده سالم و رژیمی میل کرد و از خواص بی‌نظیر آن بهره‌مند شد.

مرحله اول:

فر را را روشن و روی دمای 200 درجه سانتی‌گراد گرم کنید. نان‌های ترتیلا را روی سینی فر بچینید و به‌مدت 5 الی 10 دقیقه در فر قرار دهید تا ترد و طلایی رنگ شوند.

مرحله دوم:

نان‌های ترتیلای گرم را از فر خارج کنید و پنیر چدار رنده‌شده را روی آن‌ها بریزید. مجددا نان‌ها را به‌مدت 1 الی 2 دقیقه در فر قرار دهید تا پنیر آب و کمی طلایی شود.

مرحله سوم:

سینه‌مرغ را به‌صورت قطعات کوچک خرد کنید. در یک تابه کمی روغن زیتون بریزید و پیاز قرمز نگینیرا در آن تفت دهید تا نرم و شفاف شود. سپس سیر را رنده و به پیاز اضافه کنید. سیر را کمی همراه با پیاز در روغن تفت دهید تا بوی آن آزاد شود.

تصویر از روش تهیه سالاد توستادا

مرحله چهارم:

مرغ‌های خردشده را به تابه اضافه کنید و همراه پیاز و سیر تفت دهید تا مرغ کامل پخته شود. در این مرحله پودر فلفل چیلی، نمک و فلفل سیاه را به مرغ اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله پنجم:

کاهو را بشویید و به صورت نواری خرد کنید. گوجه‌فرنگی و آووکادو را نیز به‌صورت نگینی خرد کنید.

مرحله ششم:

نان‌های ترتیلا را در ظرف سرو قرار دهید. سپس کاهو، مرغ پخته، گوجه فرنگی و آووکادو  را روی نان بریزید و با سس سالسا (به‌دلخواه) و برگ گشنیز تزیین و نوش جان کنید.

سالاد سزار یک سالاد و پیش غذای محبوب و پرطرفدار دیگر است که به‌دلیل طعم منحصربه‌فردش به شهرت جهانی رسیده و انتخابی ایده‌آل برای پذیرایی از مهمان‌ها است. طرز تهیه سالاد سزار را می‌توانید در بلاگ ناریجه یاد بگیرید.

آموزش گام به گام طرز تهیه سالاد توستادا

فوت‌وفن‌های پخت سالاد توستادا

طرز تهیه سالاد توستادا خیلی ساده است؛ اما با چند نکته ظریف می‌توان طعم بهتری به این سالاد داد. فوت‌وفن‌های خاص این سالاد عبارت‌اند از:

  • می‌توانید از انواع نان‌های ترتیلا مانند ذرت، گندم یا جو در تهیه این سالاد استفاده کنید
  • به‌جای مرغ می‌توانید از گوشت چرخ‌کرده یا میگو نیز در تهیه این سالاد استفاده کنید
  • همچنین در تهیه این سالاد می‌توانید از انواع پنیر مانند پنیر موزارلا یا پنیر پارمسان استفاده کنید
  • با استفاده از ادویه‌های دیگری مانند زیره، پودر پاپریکا یا پودر سیر می‌توانید طعم بهتری به مرغ دهید.=
  • سالاد توستادا را می‌توانید با سس‌های دیگر مانند سس گواکاموله یا سس ترش و شیرین نیز سرو کنید

سالاد توستادا چه قدر کالری دارد؟

خوب حالا که طرز تهیه سالاد توستادا را یاد گرفتید حتماً مشتاق هستید بدانید این سالاد چقدر کالری دارد. کالری سالاد توستادا به مواد تشکیل‌دهنده آن بستگی دارد. به‌طور کلی یک بشقاب کامل سالاد توستادا با نان ترتیلای ذرت، مرغ پخته، پنیر چدار، کاهو، گوجه‌فرنگی و آووکادو حدود 300 تا 400 کالری دارد.

در آخر…

سالاد توستادا غذایی ساده، اما لذیذ و دلچسب است که علاوه‌بر طعم خاص و بی‌نظیرش، بسیار مغذی و پرخاصیت است. به‌عنوان یک میان وعده سبک و مغذی، پیش‌غذایی رنگارنگ برای مهمانی‌ها یا حتی یک غذای اصلی کامل و دلچسب، سالاد توستادا همیشه انتخابی ایده‌آل خواهد بود. طرز تهیه سالاد توستادا را در این مقاله به شما آموزش دادیم، امید است که برایتان مفید بوده باشد. خوش‌حال می‌شویم تجربه خود از تهیه این غذا را با ما به اشتراک بگذارید.

آیا به دنبال تنوع در منوی غذای سازمانی خود هستید؟ انتخاب غذاهای سالم و خوشمزه برای کارکنان، چالشی بزرگ برای مدیران و مسئولان منابع انسانی به شمار می‌رود. سالاد توستادا انتخابی مناسب برای غذای شرکتی است. انتخاب این سالاد نه‌تنها در غذای کارکنانتان تنوع ایجاد می‌کند، بلکه سلامتی و شادابی را نیز به آن‌ها هدیه می‌دهید. این غذای خوشمزه و مغذی، انگیزه و انرژی لازم برای انجام کارهای روزانه را به کارکنانتان می‌دهد و به آن‌ها کمک می‌کند تا روز کاری پربارتری داشته باشند.

سوالات متداول برای طرز تهیه سالاد توستادا، یک غذای مکزیکی خوشمزه و آسان

بله می‌‌توانید از انواع نان‌های دیگر مانند نان تست، نان پیتا یا نان لواش نیز در این سالاد استفاده کنید.
بله می‌توانید این سالاد را بدون مرغ نیز تهیه کنید. استفاده از گوشت چرخ‌کرده نیز طعم خوبی به این سالاد می‌دهد.
می‌توانید از دورچینهای مختلفی مانند گشنیز تازه، پیازچه، چیپس تورتیلا یا فلفل دلمه‌ای رنده‌شده برای سالاد توستادا استفاده کنید.
بله خوردن سالاد توستادا برای افراد مبتلا به دیابت مناسب است. فقط به این نکته توجه داشته باشید که از نان‌های ترتیلای سبوس‌دار و سس‌های کم‌شکر در تهیه سالاد توستادا برای افراد دیابتی استفاده کنید. همچنین مرغ را بدون پوست و چربی بپزید و از سبزیجات تازه و کم‌کالری مانند کاهو، گوجه‌فرنگی و آووکادو در تهیه سالاد استفاده کنید.
بله سالاد توستادا یک غذای عالی برای پیک‌نیک یا مهمانی است؛ زیرا این سالاد را می‌توانید به‌راحتی با خود حمل و به‌صورت سرد سرو کنید.