نوشته های دیگر

طرز تهیه انواع چیزبرگر رستورانی با طعم بی نظیر

تصویر از چیزبرگر
تعداد نمایش 86 بار
زمان مطالعه: 8 دقیقه
خلاصه محتوا

چیزبرگر، ترکیبی ساده، اما دلچسب از نان، گوشت، پنیر و سس‌های مختلف است که جایگاه ویژه‌ای در بین علاقه‌مندان به فست‌فود دارد. این ساندویچ خوشمزه که ریشه در فرهنگ آمریکایی دارد، امروزه در سراسر جهان به یکی از محبوب‌ترین غذاها تبدیل شده است، اما آیا تا به حال فکر کرده‌اید که چیزبرگر می‌تواند بسیار متنوع‌تر از آن چیزی باشد که در فست‌فودها سرو می‌شود؟

چیزبرگر خانگی طعمی دلچسب و متفاوت دارد. شما با تهیه چیزبرگر در خانه می‌توانید طعم آن را مطابق با ذائقه خود و خانواده‌تان تنظیم کنید و از خوردن آن لذت بیشتری ببرید. ما در این مقاله چند روش مختلف طرز تهیه چیز برگر را به شما آموزش می‌دهیم با ما همراه باشید. اگر دوست دارید برای دورهمی‌های دوستانه و تولد یک غذای عالی و خوشمزه و درعین‌حال ساده و کم‌خرج درست کنید، لازانیا بهترین گزینه است. برای یادگیری طرز تهیه لازانیا به سبک اصیل ایتالیایی می‌توانید به بلاگ ناریجه مراجعه کنید.

طرز تهیه چیزبرگر با قارچ و پنیر

چیزبرگر با قارچ و پنیر، یکی از محبوبترین رسپی‌های چیزبرگر است. موادی که برای تهیه این چیزبرگر برای 4 نفر نیاز دارید، عبارت‌اند از:

گوشت چرخ‌کرده 500 گرم
پیاز 3 عدد متوسط
سیر 4 عدد
قارچ 250 گرم
کاهو به مقدار لازم
گوجه‌فرنگی 2 عدد متوسط
پنیر چدار ورقه‌ای 4 ورقه
نان مخصوص همبرگر 4 عدد
نمک و فلفل به‌مقدار لازم
ادویه مخصوص همبرگر به‌مقدار لازم
آب‌لیمو تازه به‌مقدار لازم
روغن‌مایع به‌مقدار لازم

مرحله اول:

در مرحله اول برای درست کردن چیز برگر با قارچ و پنیر، ابتدا پیاز و سیر را پوست بگیرید و رنده کنید. پیاز و سیر رنده‌شده را در گوشت چرخ‌کرده بریزید و نمک و فلفل و ادویه همبرگر بزنید. مواد را خوب ورز دهید تا کاملاً یکدست شوند. پس از ورز دادن گوشت، آن را به‌مدت یک ساعت در یخچال بگذارید تا استراحت کند.

مرحله دوم:

بعد از یک ساعت، گوشت را از یخچال خارج و به 4 قسمت مساوی تقسیم کنید. برای درست کردن قرص‌های برگر هر قسمت از گوشت را گلوله و بعد صاف کنید. دقت داشته باشید که قطر و پهنای قرص‌ برگرها باید هم‌اندازه باشند. هر قرص برگر را به‌اندازه پهنای نان همبرگر درست کنید.

آموزش طرز تهیه چیزبرگر قارچ و پنیر

مرحله سوم:

حالا نوبت سرخ‌کردن برگرها است در این مرحله از طرز تهیه چیز برگر می‌توانید از روش‌های مختلفی برای سرخ‌کردن برگرها استفاده کنید؛ اما پیشنهاد ما گریل کردن برگرها است.

مرحله چهارم:

تا برگرها گریل می‌شوند، قارچ‌ها را آماده کنید. برای این کار قارچ‌ها را بشویید و پس از این که آبکش شدند، آن‌ها را از پهنا و به‌صورت اسلایس‌های یک اندازه و نازک برش بزنید. در یک تابه مقداری روغن بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید.  زمانی که روغن داغ شد، قارچ‌ها را تابه بریزید و همراه با نمک و فلفل و آبلیمو تفت دهید. استفاده از آبلیمو در این دستور تهیه اختیاری است؛ اما آبلیمو مانع از سیاه‌شدن قارچ‌ها می‌شود و ظاهر زیباتری به آن می‌دهد.

مرحله پنجم:

در آخر که برگرها و قارچ‌ها آماده شدند، نان‌ها را از وسط برش بزنید. پیاز را به‌صورت حلقه‌های نازک و گوجه‌فرنگی را نیز نازک برش بزنید. برگ‌های کاهو را بشویید و خرد کنید. حالا یک تابه بردارید و کف آن را کمی چرب کنید. برگرها را داخل تابه بچینید و روی هر یک از آن‌ها، یک ورقه پنیر قرار دهید. چند لحظه صبر کنید تا پنیر آب شود. سپس روی یکی از برش‌ها را با سس‌های دلخواه آغشته کنید و برگر و پنیر را روی آن قرار دهید. سپس برش‌های گوجه‌فرنگی، پیاز و کاهو را روی آن بچینید و در آخر برش دیگر نان را روی ساندویچ بگذارید.

فرق چیزبرگر و همبرگر

چیزبرگر و همبرگر هر دو از گوشت چرخ‌کرده تهیه می‌شوند، اما تفاوت اصلی آن‌ها در وجود پنیر در چیزبرگر است. همبرگر معمولاً بدون پنیر سرو می‌شود؛ درحالی‌که چیزبرگر شامل یک یا چند ورق پنیر ذوب‌شده است که روی گوشت قرار می‌گیرد.

طرز تهیه چیزبرگر مرغ یا همان چیکن برگر

مرغ از مواد غذایی محبوبی است که بیشترین مصرف را در کشور ما دارد و به نسبت گوشت قرمز، ارزان‌تر و کم‌کالری‌تر است. اگر طعم مرغ را می‌پسندید، پس حتماً چیزبرگر مرغ را نیز دوست خواهید داشت. برای درست‌ کردن چیزبرگر مرغ برای 4 نفر به مواد زیر نیاز دارید:

سینه مرغ چرخ‌کرده 500 گرم
پنیر گودا 4 ورقه
پیاز 3 عدد متوسط
گوجه‌فرنگی 2 عدد متوسط
نان همبرگر 4 عدد
کاهو چند برگ
روغن سرخ‌کردنی به‌مقدار لازم
نمک و فلفل به‌مقدار لازم
پودر سیر یک قاشق چای‌خوری
سس خردل، سس سفید و سس کچاپ به‌دلخواه

مرحله اول:

دو پیاز را پوست بگیرید و رنده کنید و به همراه نمک، فلفل و پودر سیر داخل سینه‌مرغ چرخ‌کرده بریزید. مواد را خوب ورز دهید تا یکدست شود. پس از ورز دادن مواد، آن را به ۴ قسمت مساوی تقسیم کنید و هر قسمت را به شکل گلوله درآورید و اجازه دهید تا برای یک ساعت در یخچال استراحت کند.

مرحله دوم:

در این مرحله از طرز تهیه چیزبرگر نوبت درست‌کردن برگرها است برای این کار گلوله‌های سینه مرغ را از یخچال بیرون آورید و به‌اندازه نان همبرگر پهن و صاف کنید. حالا مقداری روغن سرخ‌کردنی داخل تابه بریزید و ورقه‌های برگر را کف آن بچینید. حرارت زیر تابه را کم کنید تا برگرها به‌آرامی سرخ و کامل مغزپخت شوند.

آموزش طرز تهیه چیزبرگر مرغ یا چیکن برگر

مرحله سوم:

تا برگرها آماده می‌شوند. شما نان‌های همبرگر را به دو نیم تقسیم کنید و یک پیاز را پوست بگیرید و به شکل ورقه‌های نازک برش بزنید. گوجه‌فرنگی را نیز به‌صورت حلقه‌های نازک ببرید. برگ‌های کاهو را هم خرد کنید.

مرحله چهارم:

وقتی یک طرف برگرها سرخ شد، آن را برگردانید تا طرف دیگرش نیز سرخ شود. در انتهای پخت، ورق‌های پنیر موزارلا یا گودا را روی ورقه‌ها قرار دهید تا ذوب شوند.

مرحله پنجم:

حالا برگرها را روی یک لایه نان قرار دهید و به ترتیب پیاز، گوجه‌فرنگی و کاهو روی آن قرار دهید و در آخر روی آن سس بریزید و لایه دیگر نان را روی ساندویچ بگذارید.

طرز تهیه چیزبرگر با سس قارچ

حتماً چیزبرگر با سس کچاپ یا خردل را امتحان کرده‌اید؛ اما باید بگوییم که چیزبرگر با سس قارچ طعم فوق‌العاده دلچسبی دارد که عاشقش خواهید شد. برای درست کردن این نوع چیز برگر ابتدا مواد زیر را آماده کنید:

کره 15 گرم
پیاز 2 عدد کوچک
سیر خردشده یک قاشق چای‌خوری
قارچ خردشده 2 عدد
نمک و فلفل به مقدار لازم
آرد 100 گرم
خامه کم‌چرب 50 گرم
شیر کم‌چرب 50 گرم
گوشت چرخ‌کرده 500 گرم
پنیر چدار ورقه‌ای 4 ورقه
نان همبرگر 4 عدد
کاهو چند برگ
گوجه‌فرنگی 2 عدد کوچک
خیارشور 2 عدد متوسط

مرحله اول: آماده‌سازی گوشت

گوشت چرخ‌کرده را با پیاز رنده شده، سیر له‌شده، نمک و فلفل مخلوط کنید و ورز دهید. سپس از مخلوط، به‌اندازه دلخواه برداشته و به شکل برگر فرم دهید. برگرها را به‌مدت یک ساعت در یخچال بگذارید.

مرحله دوم: تهیه سس قارچ

کره را در تابه داغ کنید. سپس پیاز، سیر و قارچ‌های خردشده را در آن تفت دهید تا نرم شوند. سپس آرد را اضافه کنید و تفت دهید تا بوی خامی آن گرفته شود. خامه و شیر را نیز داخل تابه بریزید و با مواد مخلوط کنید و مرتب هم بزنید تا سس غلیظ شود.

مرحله سوم: سرهم کردن چیزبرگر

برگرها را گریل یا در تابه داغ سرخ کنید تا مغز پخت شوند. در مرحله آخر پخت، روی هر برگر یک ورقه پنیر قرار دهید تا آب شود. نان همبرگر را دنیم کنید و روی یک‌نیمه سس خردل یا مایونز بمالید. سپس کاهو، گوجه و خیارشور را خرد کنید و روی نان قرار دهید. حالا برگر با پنیر آب‌شده روی مواد بگذارید و سس قارچ را روی برگر بریزید. در آخر نیمه دیگر نان را روی برگر قرار دهید و میل کنید.

طرز تهیه چیزبرگر مک‌دونالد

دستور دقیق چیزبرگر مک‌ دونالد یک راز تجاری است و در هیچ جا فاش نشده است؛ اما باتوجه‌به مواد اولیه این فست‌فود می‌توان روش تقریبی طرز تهیه آن را نوشت و یک چیزبرگر به سبک مک‌دونالد که بسیار به طعم اصلی آن نزدیک باشد، درست کرد. مواد لازم برای تهیه چیزبرگر به سبک مک‌دونالد عبارت‌اند از:

گوشت چرخ‌کرده گوساله (ترجیحاً با چربی کم) 500 گرم
پیاز 2 عدد متوسط
تخم‌مرغ یک عدد
نمک، فلفل سیاه و ادویه دلخواه (مثل پودر پیاز یا سیر) به مقدار لازم
سس کچاپ و سس خردل به مقدار دلخواه
سس مایونز 2 قاشق غذاخوری
پنیر چدار 4 ورقه
نان همبرگر 4 عدد
گوجه‌فرنگی 2 عدد متوسط
کاهو چند برگ

طرز تهیه چیز برگر به سبک مک‌دونالد به این صورت است:

  1. ابتدا پیاز را رنده بزنید و آب آن را بگیرید. سپس پیاز رنده‌شده را به‌همراه، تخم‌مرغ، نمک، فلفل سیاه و ادویه‌های دلخواه داخل گوشت چرخ‌کرده بریزید و مواد را ورز دهید. گوشت ورزداده‌شده را برای مدتی در یخچال بگذارید تا استراحت کند.
  2. گوجه و کاهو را بشویید. کاهو را خرد کنید. گوجه‌فرنگی را نیز به‌صورت حلقه‌های نازک برش بزنید. سپس گوشت را از یخچال بیرون آورید و چهار قسمت کنید. هر قسمت را به‌اندازه نان همبرگر صاف و پهن کنید و در روغن سرخ یا روی صفحه گریل، گریل کنید. در آخرین مرحله پخت برگرها، روی هر یک از آن‌ها، یک ورقه پنیر قرار دهید تا آب شود.
  3. حالا نان‌ها را برش بزنید. برش اول نان را به سس مایونز آغشته کنید و برگر و پنیر را روی آن قرار دهید. روی آن، کاهو بریزید و یک برش گوجه‌فرنگی روی کاهو قرار دهید. حالا با سس کچاپ و خردل آن را تزیین کنید و برش دوم نان را روی ساندویچ قرار دهید.

آموزش طرز تهیه چیزبرگر مک دونالدی

طرز تهیه چیزبرگر با سیب‌زمینی

برای درست‌کردن چیزبرگر با سیب‌زمینی با استفاده از یکی از دستور تهیه‌هایی که در بالا آموزش داده شده، چیزبرگر را درست کنید. سپس ۲ عدد سیب‌زمینی را بشویید و پوست بگیرید و به‌صورت مکعب‌های یک اندازه، برش بزنید. سیب‌زمینی‌ها را به‌مدت 5−8 دقیقه در آب جوش بجوشانید تا نیم‌پز شوند. حالا سیب‌زمینی‌ها را آبکش کنید و در ظرفی بریزید. سیب‌زمینی‌ها را به نمک، فلفل، آویشن خشک، پودر سیر، روغن زیتون و رزماری خرد شده آغشته کنید تا طعم بگیرد. سپس آن‌ها را در سینی فر بچینید و بگذارید تا به‌مدت 25 دقیقه با دمای 180 درجه خوب برشته و تنوری شوند.

در ادامه طرز تهیه چیز برگر با سیب‌زمینی‌سرخ‌کرده، چیزبرگر را سرهم کنید و سیب‌زمینی را کنار آن سرو کنید. اگر برای عصر مهمان دارید و می‌خواهید یک پذیرایی خاص داشته باشید، تهیه سینی فینگرفود آن هم با همبرگر و جوجه‌ چینی بهترین انتخاب خواهد بود. جوجه‌چینی از غذاهای خوشمزه و پرطرفدار که با طعم بی‌نظیرش می‌تواند هر کسی را به وجد بیاورد. برای یادگیری طرز تهیه جوجه چینی از بلاگ ناریجه دیدن کنید.

طرز تهیه چیزبرگر با کالباس

طرز تهیه چیز برگر با کالباس نیز عیناً مثل دستور تهیه‌هایی است که در بالا توضیح دادیم. با این تفاوت که به مواد اولیه آن، 200 گرم کالباس اضافه می‌شود. در مرحله نهایی و هنگام سرهم کردن چیزبرگر، کالباس را برش بزنید و ورقه‌های نازکی از آن را روی گوشت و پنیر قرار دهید.

کالری ساندویچ چیزبرگر چه‌قدر است؟

میزان کالری چیز برگر بستگی به مواد و مقدار استفاده آن‌ها دارد. به‌طور متوسط یک چیزبرگر معمولی حدود 500 تا 700 کالری دارد. این مقدار می‌تواند با افزودن مواد اضافی مانند پنیر بیشتر، سس و دیگر مخلفات افزایش یابد.

در آخر…

چیزبرگر یکی از محبوب‌ترین و خوشمزه‌ترین ساندویچ‌های جهان است که با کمی خلاقیت و تغییرات می‌توان آن را به یک غذای خاص و دلپذیر تبدیل کرد. چه بخواهید چیزبرگر با قارچ و پنیر درست کنید، چه چیزبرگر مرغ یا حتی چیزبرگر مک‌دونالد، همیشه می‌توانید با افزودن مواد مختلف و استفاده از سس‌های متنوع، طعم و مزه‌ای بی‌نظیر به آن ببخشید. در این مقاله طرز تهیه چیز برگر به روش‌های مختلف را به شما آموزش دادیم.

از این دستورالعمل‌ها استفاده کنید و تجربه خود را از پخت این فست‌فود خوشمزه با ما به اشتراک بگذارید. اگر به‌دنبال یک سرویس غذای مطمئن و باکیفیت برای سفارش غذای پرسنلی هستید، تهیه غذای ناریجه یکی از بهترین گزینه‌ها است. با استفاده از مواد اولیه تازه و طبخ حرفه‌ای، ناریجه تضمین می‌کند که غذایی لذیذ و سالم به دست شما برسد. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده منوی متنوع این مجموعه به وبسایت ناریجه مراجعه کنید.

سوالات متداول برای طرز تهیه انواع چیزبرگر رستورانی با طعم بی نظیر

همبرگر شامل گوشت چرخ‌کرده بدون پنیر است؛ اما چیز برگر ترکیبی از گوشت و سایر مخلفات است که با پنیر تهیه می‌شود.
بله می‌توانید از سینه مرغ چرخ‌کرده برای تهیه چیز برگر مرغ استفاده کنید.
برای تهیه یک چیز برگر سالم و خوشمزه می‌توانید از گوشت کم‌چرب یا گوشت مرغ در تهیه چیزبرگر استفاده کنید و به‌جای سرخ‌کردن برگرها، آن‌ها را گریل کنید. همچنین استفاده از نان سبوس‌دار و سبزیجات تازه نیز برای تهیه یک چیزبرگر سالم مفید است.
پنیر چدار و پنیر گودا، بهترین انتخاب برای استفاده در چیزبرگر هستند.
بله می‌توانید برگرها را در فر با دمای 180 درجه سانتی‌گراد به‌مدت 20 الی 25 دقیقه بپزید تا زمانی که کاملاً پخته و طلایی شوند.