نوشته های دیگر

طرز تهیه شیک بادام زمینی به روش های مختلف مناسب انواع سلیقه ها

تصویر از طرز تهیه شیک بادام زمینی
تعداد نمایش 8 بار
زمان مطالعه: 5 دقیقه
خلاصه محتوا

میلک‌شیک‌ها از جمله نوشیدنی‌های خوشمزه و گوارایی هستند که طرفداران بسیاری دارند و به‌عنوان یک نوشیدنی برای چهارفصل شناخته می‌شوند؛ زیرا در تابستان خنک و گوارا هستند و جان را تازه می‌کنند و در زمستان به‌دلیل مواد مغذی که دارند، بسیار انرژی‌‍زا هستند. شما از چه شیکی خوشتان می‌آید؟

امروز می‌خواهیم با هم دست‌به‌کار شویم و چند تا از بهترین روش‌های طرز تهیه شیک بادام زمینی را یاد بگیریم. پس اگر شما هم عاشق این نوشیدنی خوشمزه هستید، این مقاله را از دست ندهید. در ادامه یاد خواهید گرفت که چطور می‌توان در کم‌ترین زمان بهترین و لذیذترین شیک‌های بادام‌زمینی را مثل یک بارمن حرفه‌ای درست کنید.

شاید فکر کنید که شیک بادام‌زمینی همیشه یک طعم ثابت دارد؛ اما حقیقت این است که با کمی خلاقیت می‌توانید طعم‌های بی‌نظیری را به این نوشیدنی اضافه کنید از شکلات و موز گرفته تا کارامل و قهوه، هر ترکیبی در نوشیدنی طعم بی‌نظیر و جدیدی است که باید تجربه کنید.

طرز تهیه شیک بادام زمینی و موز

اگر به‌دنبال یک نوشیدنی مغذی، خوشمزه و سریع هستید، شیک بادام زمینی و موز بهترین انتخاب است. این شیک علاوه‌بر این که شما را برای مدت طولانی سیر نگه می‌دارد به‌دلیل داشتن مواد مقوی مانند کره بادام زمینی و موز، انرژی لازم برای ادامه یک روز کاری طولانی و پرمشغله را نیز تأمین می‌کند.

موادی که برای طرز تهیه شیک بادام‌ زمینی نیاز دارید، عبارت‌اند از:

موز 2 عدد
کره بادام‌زمینی 2 قاشق غذاخوری
بستنی 200 گرم
بادام‌زمینی 2 عدد
شیر نصف یک لیوان دسته‌دار

موزها را پوست بگیرید و برای چند ساعت در یخچال قرار دهید تا یخ بزنند. این کار باعث می‌شود نوشیدنی که با موز درست می‌کند، غلیظ‌تر باشد و بافت خامه‌ای به خود بگیرد.

سپس موزهای یخ‌زده را از یخچال بیرون آورید و به‌صورت حلقه‌ای برش بزنید و همراه با مغز بادام‌زمینی‌ها، بستنی، شیر و کره بادام‌زمینی در مخلوط‌کن بریزید و خوب با هم مخلوط کنید تا نوشیدنی شما یکدست و یکنواخت شود.

همین‌قدر ساده، شیک شما آماده شد، آن را در لیوان‌های سرو بریزید و میل کنید.

طرز تهیه میلک شیک کره بادم زمینی و موز

اسموتی‌ها به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین نوشیدنی‌ها، جایگاه ویژه‌ای در بین مردم دارند. تنوع در ترکیبات و طعم‌های مختلف این نوشیدنی‌ها، آن‌ها را برای تمامی سلیقه‌ها جذاب می‌کند. انواع اسموتی کافی شاپی شامل گزینه‌هایی مانند اسموتی‌های میوه‌ای، اسموتی‌های سبز با سبزیجات و حتی اسموتی‌های پروتئینی هستند که می‌توانند به‌عنوان یک میان‌وعده یا جایگزین یک وعده‌غذایی سبک مصرف شوند. در ناریجه طرز تهیه هر نوع شیک را می‌توانید یاد بگیرید.

طرز تهیه میلک‌شیک بادام زمینی با بستنی وانیلی

میلک‌شیک بادام زمینی با بستنی وانیلی یکی از انواع میلک‌شیک‌های پرطرفدار و لذیذ است برای یک عصر گرم تابستانی است. بافت کرم‌مانند و طعم شیرین و دلچسب این نوشیدنی، همه را مجذوب خود می‌کند.

مواد لازم برای تهیه شیک بادام‌زمینی با بستنی وانیلی عبارت‌اند از:

شیر سرد یک فنجان
کره بادام‌زمینی نصف فنجان
بستنی وانیلی یک فنجان
خامه صبحانه 2 قاشق غذاخوری
بادام‌زمینی چند عدد و به‌دلخواه

برای تهیه میلک‌شیک بادام زمینی خوشمزه در ابتدای کار شیر را به‌مدت 40 دقیقه داخل فریزر قرار می‌دهیم تا حالت یخمکی پیدا کند. پس از گذشت این زمان شیر را به همراه بستنی وانیلی درون غذاساز یا میکسر می‌ریزیم و با هم میکس می‌کنیم. سپس کره بادام زمینی را به همراه خامه صبحانه داخل ترکیب می‌ریزیم و مواد را خوب با هم میکس می‌کنیم تا ترکیب حالت یکدست و یکنواختی به خود بگیرد. در ادامه و در صورت تمایل می‌توانید تعدادی مغز بادام‌زمینی را نیز به ترکیب این شیک اضافه کنید و با سایر مواد میکس کنید.

طرز تهیه میلک‌شیک بادام زمینی با بستنی شکلاتی

طرز تهیه شیک بادام‌زمینی با بستنی شکلاتی هم مثل طرز تهیه شیک بادام‌زمینی با بستنی وانیلی است با این تفاوت که در این طرز تهیه به‌جای بستنی وانیلی از بستنی شکلاتی استفاده می‌کنیم. بعد از آماده‌شدن شیک بادام‌زمینی با بستنی شکلاتی می‌توانید روی لیوان‌های شیک را با خامه قنادی و پودر پسته و شکلات رنده‌شده تزیین کنید.

تصویر از طرز تهیه میلک شیک کره بادام زمینی با بستنی

طرز تهیه شیک بادام زمینی کافه ای

طرز تهیه شیک بادام زمینی کافه ای، بسیار ساده است، شما با چند قلم ماده ساده می‌توانید یک شیک خوشمزه و خاص مانند میلک‌شیک‌های کافی‌شاپی درست کنید. برای درست‌کردن شیک بادام‌زمینی به روش کافی‌شاپی به مواد زیر نیاز دارید:

کره بادام‎‌زمینی یک پیمانه
شیر 2 پیمانه
بستنی وانیلی یک پیمانه
خامه قنادی به‌مقدار لازم
سس شکلات به‌مقدار لازم
مغز بادام‌زمینی 1.3 پیمانه
موز 2 عدد

ابتدا موزهای پوست‌گرفته را برای مدتی در فریزر قرار دهید تا یخ بزنند. سپس موز‌ها را بیرون آورید و خرد کنید. بهتر است که شیر را نیز برای چند دقیقه در فریزر بگذارید تا نیم‌بند شود. سپس موز‌ها را بیرون آورید و خرد کنید و همراه با بستنی وانیلی، مغز بادام‌زمینی، کره بادام‌زمینی و شیر داخل میکسر بریزید و برای چند دقیقه مواد را با هم مخلوط کنید.

زمانی که ترکیب یکنواخت و یکدست شد، لیوان‌های سرو را بردارید و دیوارهای داخلی لیوان را به سس شکلات آغشته کنید. حالا شیک بادام‌زمینی را در لیوان‌ها بریزید و روی شیک را با خامه قنادی و برش نازکی از موز و سس شکلات تزیین کنید.

طرز تهیه شیک بادام زمینی رژیمی

برای درست‌کردن شیک بادام‌زمینی رژیمی، باید از بستنی و شیر کم‌چرب در تهیه آن استفاده کنید. همانند سایر دستور تهیه‌هایی که در بالا مطالعه کردید، شیر را در فریزر قرار دهید و به‌صورت نیمه منجمد در تهیه شیک استفاده کنید. شیر نیمه منجمد و بستنی و کره و بادام‌زمینی را با هم در میکسر بریزید و مخلوط کنید تا یکدست شود.

حالا شما یک شیک بادام‌زمینی رژیمی دارید که می‌توانید بعد از ورزش و برگشت از باشگاه آن را میل کنید و سرحال شوید.

تصویر از طرز تهیه شیک بادام زمینی

خواص شیک بادام زمینی

شیک بادام زمینی به‌دلیل ترکیبات مغذی و مواد اولیه باکیفیتی که در تهیه آن استفاده می‌شود، دارای خواص زیادی برای سلامتی است. این نوشیدنی به‌ویژه برای ورزشکاران و کودکان بسیار مقوی است و یک میان‌وعده عالی برای جذب انرژی موردنیاز بدن است. از جمله خواص این نوشیدنی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • منبع پروتئین و چربی‌های سالم: بادام زمینی سرشار از پروتئین و چربی‌های سالم است که برای رشد عضلات و تأمین انرژی بدن ضروری هستند.
  • سرشار از فیبر: فیبر موجود در بادام زمینی به بهبود هضم غذا و ایجاد احساس سیری کمک می‌کند.
  • حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی: شیک بادام زمینی حاوی ویتامین‌های گروه B، ویتامین E، منگنز و فسفر است که برای سلامت بدن بسیار مفید هستند.
  • افزایش انرژی: به دلیل وجود کربوهیدرات، پروتئین و چربی، شیک بادام زمینی می‌تواند انرژی موردنیاز بدن را تأمین کند و باعث افزایش تقویت قوای جسمانی شود.
  • بهبود عملکرد مغز: بادام زمینی حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی است که به بهبود عملکرد مغز و کاهش خطر ابتلا به بیماری آلزایمر مفید هستند.

شیک بادام زمینی چند کالری دارد؟

شیک بادام زمینی به‌دلیل ترکیبات مختلفی که دارد، می‌تواند کالری بالایی داشته باشد. کالری این شیک به مقدار و نوع مواد اولیه استفاده شده بستگی دارد؛ اما در مجموع هر لیوان از این نوشیدنی حدود 800 کالری انرژی را جذب بدن شما می‌کند.

در آخر…

شیک بادام زمینی یکی از خوشمزه‌ترین و مغذی‌ترین نوشیدنی‌هایی است که می‌توانید به‌راحتی در خانه تهیه کنید. این شیک به دلیل داشتن ترکیباتی مانند بادام زمینی، موز، شیر و بستنی، یک منبع عالی از پروتئین، چربی‌های سالم، ویتامین‌ها و مواد معدنی است. اگر به‌دنبال یک نوشیدنی پرانرژی هستید که مناسب برای قبل و بعد از ورزش باشد و طعمی دلپذیر داشته باشد، شیک بادام زمینی گزینه‌ای عالی است. طرز تهیه شیک بادام‌ زمینی یک دستور تهیه ساده است که می‌توانید به‌دلخواه از مواد اولیه موردعلاقه‌تان در ترکیب آن استفاده کنید.

سوالات متداول برای طرز تهیه شیک بادام زمینی به روش های مختلف مناسب انواع سلیقه ها

بله می‌توانید شیک بادام زمینی را بدون بستنی تهیه کنید. به‌جای بستنی می‌توانید از موز یخ‌زده یا ماست کم‌چرب استفاده کنید تا شیک همچنان بافت غلیظ و طعم خوشمزه‌ای داشته باشد.
اگرچه شیک بادام زمینی پرکالری است؛ اما با استفاده از مواد کم‌چرب مانند شیر و بستنی کم‌چرب، می‌توانید آن را به یک نوشیدنی رژیمی تبدیل کنید و به‌صورت متعادل به‌عنوان یک میان‌وعده سالم و سیرکننده مصرف کنید.
می‌توانید با افزودن مواد دیگری مانند شکلات، قهوه، کارامل یا توت‌فرنگی، طعم‌های مختلفی به شیک بادام زمینی بدهید.
برای شیرین‌تر کردن شیک بادام‌زمینی می‌توانید از عسل، شکر یا شیرین‌کننده‌های طبیعی در تهیه آن استفاده کنید.
 بله، می‌توانید از شیر بدون لاکتوز یا شیرهای گیاهی مانند شیر بادام، شیر سویا یا شیر نارگیل استفاده کنید.