صفحه اصلی

طرز تهیه پاستا آلفردو با مرغ و قارچ خوش طعم رستورانی

طرز تهیه پاستا آلفردو
تعداد نمایش 28 بار
زمان مطالعه: 7 دقیقه
خلاصه محتوا

غذاهای ایتالیایی از جمله محبوب‌ترین غذاها در بین ملل مختلف هستند که علاوه بر طعم بی‌نظیر و ارزش غذایی بالا، طرز تهیه ساده و سریعی نیز دارند. پاستا آلفردو با مرغ و قارچ، یکی از این غذاهای دلچسب است که با سس کرمی و پنیر پارمزان معطر، شما را به سفری لذت‌بخش به ایتالیا می‌برد.
پاستا آلفردو، غذای اصیل ایتالیایی با سس کرمی و پنیر پارمزان و یکی از محبوب‌ترین و خوشمزه‌ترین غذاهای دنیا است. اضافه کردن مرغ و قارچ به این پاستا، طعمی بی‌نظیر و لذیذ به آن می‌بخشد و آن را به یک غذای کامل و مغذی تبدیل می‌کند. در این مقاله طرز تهیه پاستا آلفردو را به شما آموزش می‌دهیم.

این غذا برای دورهمی‌های دوستانه و خانوادگی یا حتی یک شام رمانتیک انتخابی ایده‌آل است. با مطالعه این مقاله می‌توانید طعم اصیل پاستا آلفردوی واقعی را در خانه تجربه کنید.

همچنین اگر برای شرکت خود، دنبال یک گزینه عالی برای غذای پرسنلی هستید، پاستا آلفردو یک وعده غذایی خوشمزه و باب میل همه است.
در این مقاله، طرز تهیه پاستا آلفردو را با دستورهای مختلف مرور می‌کنیم.

مواد لازم برای تهیه پاستا آلفردو

برای درست‌کردن یک پاستا آلفردو ساده به مواد زیر نیاز دارید:

پاستا 250 گرم
سینه مرغ 2 عدد
قارچ 200 گرم
پیاز 1 عدد
سیر 5 حبه
آرد 2 قاشق غذاخوری سرپر
شیر 2 لیوان
خامه صبحانه 1.2 بسته
کره 100 گرم
نمک، فلفل سیاه، آویشن، پاپریکا به مقدار لازم
پنیر پارمزان به مقدار لازم

طرز تهیه پاستا آلفردو با مرغ، مرحله‌به‌مرحله

بعد از اینکه مواد لازم را آماده کردید، با ما مرحله‌به‌مرحله پیش بروید:

مرحله اول: آماده‌سازی مواد

سینه مرغ را بشویید، به‌صورت مکعبی و در اندازه‌های متوسط خرد کنید و با مقداری نمک، فلفل سیاه، آویشن و پودر پاپریکا مزه‌دار کنید.
در ادامه قارچ‌ها را هم بشویید و به‌صورت ورقه‌های نازک برش بزنید. سپس پیاز را نیز نگینی و ریز خرد کنید. بعد از آن پوست حبه‌های سیر را گرفته و آن‌ها را نیز به‌صورت خیلی ریز خرد (رنده) نمایید.

مرحله دوم: پخت مرغ و قارچ

در مرحله بعد، تابه مناسبی را روی حرارت قرار دهید و کمی روغن داخل آن بریزید تا داغ شود. سپس پیاز را در آن تفت دهید. زمانی که پیازها طلایی و سبک شدند، سینه مرغ خردشده را به آن اضافه و شعله زیر تابه را کم کنید تا مرغ آب نیندازد.

سینه مرغ باید به‌صورت آبدار، مغزپخت شود. وقتی مرغ‌ها نیم‌پخت شد، سیر را داخل تابه بریزید تا مرغ عطروطعم بهتری بگیرد.

زمانی که مرغ کامل مغزپخت شد، آن را از روی حرارت بردارید. حالا در تابه‌ای دیگر کره بریزید، آن را روی شعله قرار دهید و قارچ‌ها را در آن سرخ کنید.
دقت داشته باشید که قارچ را زیاد تفت ندهید تنها در همین حد که قارچ‌ها سبک شوند و عطر کره به خود بگیرند، در حد 3 الی 4 دقیقه، کافی است.

سپس قارچ تفت‌داده‌شده را به مرغ اضافه کنید و آن را کنار بگذارید.

طرز تهیه پاستا آلفردو با مرغ

مرحله سوم: تهیه سس آلفردو

کمی آرد را در 50 گرم کره تفت دهید البته نه زیاد، تنها در حدی که با هم ترکیب شوند. سپس دو لیوان شیر به این ترکیب اضافه کنید و مرتب آن را هم بزنید تا آرد گوله گوله نشود و ترکیب یکدست شود. در ادامه این مرحله از طرز تهیه پاستا آلفردو باید خامه را به ترکیب شیر و آرد و کره اضافه کنید و روی شعله کم خوب هم بزنید تا سس قوام بیاید.

بعد از قوام‌آمدن سس باید نمک، فلفل سیاه، آویشن و پودر پاپریکا را به آن افزوده و هم بزنید و در نهایت مخلوط مرغ و قارچ را در سس بریزید. مواد را آن‌قدر هم بزنید تا همه مرغ و قارچ‌ها به سس آغشته شوند.

مرحله چهارم: جوشاندن پاستا

مقداری آب در قابلمه بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید تا به جوش بیاید. زمانی که آب جوش آمد، پاستا را همراه با روغن و نمک برای 10 الی 15 دقیقه بجوشانید تا نرم شود، سپس آبکش کنید.

مرحله پنجم: ترکیب نهایی

در آخر پاستا پخته‌شده را در ترکیب سس مرغ و قارچ بریزید و مواد را با هم میکس کنید. اجازه دهید پاستا برای 10 دقیقه در دمای آشپزخانه استراحت کند تا طعم‌ها به خورد هم بروند. برای سرو کمی پنیر پارمزان رنده شده با سبزی معطر روی پاستا بریزید و میل کنید.

طرز تهیه پاستا آلفردو رستورانی

موادی که برای درست‌کردن پاستا آلفردو رستورانی نیاز دارید، عبارت‌اند از:

پاستا پنه 500 گرم
قارچ 10 عدد
سینه مرغ 1 عدد
سیر 3 حبه
شیر 1.2 لیتر
پنیر پارمسان 1.2 لیوان
خامه صبحانه 200 گرم
کره گیاهی 50 گرم
روغن‌زیتون 1.4 لیوان
جعفری 1.2 لیوان
نمک، فلفل سیاه و پودر آویشن به مقدار لازم

مرحله اول: پخت پاستا

در یک قابلمه بزرگ تا نیمه آب بریزید و آب را به جوش آورید. سپس پاستا را داخل آب بریزید و به آن نمک و کمی روغن بزنید تا پخته و نرم شود و بعد آبکش کنید. برای پخت پاستا حتماً به دستورالعمل روی بسته آن توجه کنید.

مرحله دوم: پخت مرغ

سینه مرغ را به‌صورت مکعبی خرد کنید و برای مزه‌‍‌دار کردن به آن نمک و پودر فلفل‌سیاه بزنید. مقداری روغن‌ زیتون در یک قابلمه ریخته و آن را روی حرارت متوسط قرار دهید تا گرم شود.

سپس تکه‌های سینه مرغ را به روغن‌ زیتون اضافه کنید و آن را تفت دهید تا رنگ تکه‌های مرغ تغییر کند. بعد از تغییر رنگ تکه‌های مرغ، در قابلمه را بگذارید و اجازه دهید تا مرغ با حرارت متوسط خوب مغزپخت شود.

طرز تهیه پاستا آلفردو رستورانی

مرحله سوم: پخت قارچ

بعد از پخته‌شدن سینه مرغ، سراغ قارچ‌ها بروید، آن‌ها را شسته و پس از آبکش شدن به‌صورت ورقه‌ای برش بزنید. ورقه‌های قارچ را در یک ماهیتابه به همراه روغن گیاهی تفت دهید تا تغییر رنگ دهند و سبک شوند.

حالا حبه‌های سیر رنده‌شده را نیز به قارچ اضافه کنید و برای چند ثانیه کوتاه در روغن تفت دهید تا بوی سیر آزاد شود. سپس تابه را از روی حرارت برداشته و مرغ پخته‌شده را با قارچ ترکیب کنید.

مرحله چهارم: تهیه سس آلفردو

خامه صبحانه و شیر را در یک قابلمه با هم مخلوط کنید و روی حرارت ملایم قرار دهید. بگذارید تا ترکیب شیر و خامه روی حرارت قوام پیدا کند؛ البته در این مدت باید مرتب ترکیب را هم بزنید.

پس از قوام‌آمدن ترکیب شیر و خامه، ادویه‌ها یعنی نمک، فلفل سیاه و پودر آویشن را همراه با پنیر پارمسان رنده‌شده به ترکیب افزوده و با آن مخلوط کنید. اجازه دهید تا سس روی حرارت ملایم غلیظ شود.

مرحله چهارم: ترکیب نهایی

در ادامه طرز تهیه پاستا با سس الفردو به سبک رستورانی، به‌آرامی ترکیب مرغ و قارچ را به همراه پاستای آبکش‌شده در سس ریخته و هم بزنید تا همه مواد با هم ترکیب و یکدست شوند. در نهایت پاستا را در ظرف مورد نظر بکشید و روی آن را با جعفری خردشده و پنیر رنده‌شده تزئین کنید.

طرز تهیه پاستا آلفردو رژیمی

طرز تهیه پاستا آلفردو رژیمی خیلی ساده است و به مواد کمی نیاز دارد. موادی که برای درست‌کردن پاستا آلفردو رژیمی به آن‌ها نیاز خواهید داشت، عبارت‌اند از:

پاستا پنه 200 گرم
قارچ 200 گرم
سینه مرغ نصف یک عدد
سیر 2 عدد
شیر کم‌چرب 2 لیوان
پنیر پارمسان 50 گرم
آب پاستا 1 لیوان
روغن‌زیتون 2 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم

طرز تهیه پاستا آلفردو بدون خامه

طرز تهیه پاستا آلفردو بدون خامه به این صورت است:

مرحله اول: ابتدا سینه مرغ را شسته و به‌صورت مکعب‌های هم‌اندازه برش بزنید. تکه‌های سینه مرغ را به نمک و فلفل آغشته کنید و اجازه دهید تا برای مدتی استراحت کند. سپس تکه‌های مرغ را در فر یا با استفاده از ماهیتابه گریل کنید. البته می‌توانید برای پخت سینه مرغ از روش آب‌پز نیز استفاده کنید.

 

مرحله دوم: قابلمه‌ای را تا نیمه از آب پر کنید و روی حرارت قرار دهید تا آب بجوشد. سپس طبق دستورالعملی که روی بسته پاستا نوشته شده، پاستا را بپزید.

طرز تهیه پاستا رژیمی و بدون خامه

مرحله سوم: در این مرحله تا پاستا پخته می‌شود، قارچ‌‎ها را ورقه‌ای و نازک خرد کنید و با نمک، پودر آویشن و فلفل در روغن‌زیتون تفت دهید. پس از این که آب قارچ‌ها کشیده شد و سبک شدند، سیر را رنده و به آن اضافه کنید. پس از افزودن سیر تنها چند ثانیه ترکیب را تفت دهید تا عطر سیر آزاد شود.

مرحله چهارم: اکنون 1 لیوان از آب پاستا که در حال جوشیدن است، بردارید و با شیر به ترکیب قارچ و سیر اضافه کنید. مرغ گریل‌شده را نیز داخل ترکیب بریزید و مواد را هم بزنید تا ترکیب غلیظ شود. بعد از غلیظ شدن ترکیب، پنیر پارمسان را نیز به ترکیب افزوده و با آن مخلوط کنید.

مرحله پنجم: پاستا را آبکش کرده و داخل سس بریزید و با مواد ترکیب نمایید. اجازه دهید پاستا آلفردو برای مدتی کوتاه روی حرارت بماند. بعد اجاق گاز را خاموش و پاستا را در ظرف سرو کنید. برای تزئین روی پاستا از پنیر پارمسان رنده‌شده و جعفری خردشده استفاده کنید.

اگر به خوردن غذاهای رژیمی علاقه دارید، توصیه می‌کنیم طرز تهیه خوراک مرغ و قارچ رژیمی را نیز مطالعه بفرمایید.

طرز تهیه پاستا آلفردو با فتوچینی

طرز تهیه پاستا آلفردو با فتوچینی نیز دقیقاً مثل دستور تهیه‌هایی است که در بالا مطالعه کردید. مواد لازم برای تهیه پاستا آلفردو فتوچینی نیز همان مواد لازم برای تهیه پاستا آلفردو ساده است، با این تفاوت که برای تهیه این نوع از پاستا آلفردو، از پاستای فتوچینی استفاده می‌شود.

میزان کالری پاستا آلفردو

میزان کالری پاستا آلفردو به عوامل مختلفی مانند نوع پاستا، سس و مواد افزودنی بستگی دارد. به طور کلی یک وعده پاستا آلفردو (حدود 200 گرم) حاوی 300 تا 500 کالری است.

برای مثال 100 گرم پاستا پنه حدود 200 کالری دارد، در حالی که 100 گرم پاستا فتوچینی حدود 150 کالری دارد.

سس آلفردو که از خامه، کره، پنیر و سایر مواد پرچرب تهیه می‌شود هم، در هر قاشق غذاخوری، حدود 50 کالری دارد.

در آخر…

با یادگیری طرز تهیه پاستا آلفردو، این غذای ساده و خوشمزه که با سس کرمی و پنیر پارمسان درست می‌شود، طعم یک غذای خوشمزه به‌سبک ایتالیایی را بچشید.

این غذا با مرغ و قارچ، طعمی بی‌نظیر و لذیذ به خود می‌گیرد و یک پیش‌غذای عالی است که می‌توانید به‌عنوان یک وعده‌غذایی کامل و سالم نیز میل کنید.

اگر هم حوصله‌ی آشپزی ندارید، می‌توانید از کترینگ ناریجه یک پاستای آلفردو با طعم بی‌نظیر سفارش دهید و درب منزل یا محل کار خود تحویل بگیرید.
کترینگ ناریجه چندین شعبه در نقاط مختلف شهر و یک آشپزخانهٔ مرکزی دارد. همچنین با داشتن ماشین‌های گرم‌کن، هات‌باکس و کول‌باکس خیلی سریع و داغ و تازه، غذا را به دست مشتریان می‌رساند.

مشتریان شرکتی هم می‌توانند از پنل انتخاب غذای پرسنل و کادر مجرب ناریجه برای تهیه و سرو غذای کارکنان خود استفاده کنند.

سوالات متداول برای طرز تهیه پاستا آلفردو با مرغ و قارچ خوش طعم رستورانی

بله می‌توانید از مواد دیگری مانند بیکن و میگو به‌جای مرغ و قارچ در پاستا آلفردو استفاده کنید. خلاق باشید و از طعم‌های مختلف لذت ببرید!
بهترین نوع پاستا برای پخت پاستا آلفردو، پاستایی است که به‌خوبی سس را به خود جذب کند. پاستاهای پهن مانند پنه، و فتوچینی گزینه‌های مناسبی برای تهیه این غذا هستند.