نوشته های دیگر

طرز تهیه پیتزا پپرونی اصیل ایتالیایی تند و خوشمزه!

تصویر از طرز تهیه پیتزا پپرونی
تعداد نمایش 1 بار
زمان مطالعه: 8 دقیقه
خلاصه محتوا

آیا تابه‌حال طعم واقعی یک پیتزای پپرونی ایتالیایی را چشیده‌اید؟ پیتزایی که با مواد اولیه تازه و اصیل تهیه شده باشد و طعم بی‌نظیر آن شما را به وجد بیاورد؟ پیتزا پپرونی یکی از محبوب‌ترین انواع پیتزا در سراسر جهان است.

اولین‌بار که پیتزا پپرونی را چشیدم، طعم بی‌نظیرش من را شگفت‌زده کرد. حرارت تند پپرونی، عطر گوجه‌فرنگی‌های تازه و کش‌آمدن پنیر موزارلای آب‌شده در دهانم، ترکیبی بود که تا همیشه در ذهنم ماندگار شد. امروز قصد داریم تا شما را به سفری کوتاه به ایتالیا ببریم و راز خلق این طعم فراموش‌نشدنی را برای شما فاش کنیم. با ما همراه باشید تا طرز تهیه پیتزا پپرونی را به چند روش مختلف یاد بگیرید.

مواد لازم برای یک پیتزای پپرونی

پیتزا پپرونی از خوشمزه‌ترین و محبوب‌ترین انواع پیتزا است که می‌توان آن را به چند روش مختلف و با استفاده از مواد اولیه متفاوت درست کرد. مواد لازم در طرز تهیه پیتزا پپرونی دو نفره ساده عبارت‌اند از:

سوسیس پپرونی 250 گرم
خمیر پیتزا یک عدد
پنیر پیتزا 150 گرم (رنده‌شده)
گوجه‌فرنگی یک عدد
فلفل‌دلمه‌ای قرمز یک عدد
سس کچاپ 2 قاشق غذاخوری
آویشن خشک به‌مقدار دلخواه

طرز تهیه پیتزا پپرونی ایتالیایی

پیتزا پپرونی در اصل یک غذای ایتالیایی است که به‌آسانی می‌توان آن را در خانه درست کرد. این پیتزا انتخابی مناسب برای سرو در دورهمی‌های دوستانه و جشن تولدها است؛ اما اگر شما می‌خواهید برای یک جشن تولید غذاهای بیشتری برای پذیرایی درست کنید، لازانیا نیز انتخاب خوبی است. طرز تهیه لازانیا را به روش مجلسی را در بلاگ ناریجه مطالعه کنید.

تصویر از طرز تهیه پیتزا پپرونی

طرز تهیه پیتزا پپرونی آمریکایی به‌صورت زیر است:

  • مرحله اول: ابتدا فر را روشن کنید و بگذارید تا با دمای 180 درجه سانتی‌گراد گرم شود. سپس فلفل دلمه‌ای را بشویید و پس از جدا کردن قسمت داخلی، آن را به‌صورت نگینی خرد کنید. گوجه فرنگی را نیز بشویید و به‌صورت مکعب‌های کوچک خرد کنید. سوسیس‌های پپرونی را باید به‌صورت ورقه‌ای برش دهید.
  • مرحله دوم: خمیر پیتزا را روی سینی فر یا قالب پیتزا پهن کنید و با دست ‌کمی فشار دهید تا یکدست شود.
  • مرحله سوم: سطح خمیر را به‌طور یکنواخت با سس کچاپ بپوشانید و نیمی از پنیر پیتزا را روی سس بپاشید.
  • مرحله چهارم: برش‌های سوسیس پپرونی، فلفل‌دلمه‌ای و گوجه‌فرنگی خرد‌شده را به ترتیب روی پنیر بچینید و روی آن‌ها آویشن خشک‌شده بپاشید. در آخر باقی مانده پنیر پیتزا را روی مواد بریزید.
  • مرحله پنجم: حالا سینی فر را به‌مدت 20 دقیقه در طبقه وسط فر قرار دهید تا پنیر، آب شود و پیتزا بپزد. برای طلایی شدن سطح پیتزا، 5 دقیقه آخر پخت، گریل فر را روشن کنید.

به همین سادگی پیتزای شما آماده شد. آن را از فر بیرون آورید و پس از چند دقیقه استراحت به همراه سس دلخواه سرو کنید.

طرز تهیه پیتزا پپرونی با قارچ

یکی دیگر از بهترین رسپی‌های دستور تهیه پیتزا پپرونی، پیتزا پپرونی با قارچ است. برای درست‌کردن این نوع پیتزا به مواد زیر نیاز دارید:

خمیر پیتزا یک بسته
پنیر پیتزا 200 گرم
سوسیس پپرونی 250 گرم
گوجه‌فرنگی یک عدد
فلفل‌دلمه‌ای یک عدد
قارچ 10 عدد
نمک، فلفل، آویشن و جوز هندی به‌مقدار لازم
سس پیتزا پپرونی به‌مقدار لازم

طرز تهیه پیتزا پپرونی رستورانی با قارچ به‌صورت زیر است:

  • مرحله اول: ابتدا قارچ‌ها را بشویید و به‌صورت ورقه‌ای برش دهید. سپس فلفل‌دلمه‌ای و گوجه‌فرنگی را نگینی ریز خرد کنید.
  • مرحله دوم: خمیر پیتزا را روی سینی فر پهن کنید و سطح خمیر را با سس پیتزا بپوشانید. بعد نصف پنیر پیتزا را روی سس بریزید.
  • مرحله دوم: برش‌های سوسیس پپرونی، قارچ‌های ورقه‌ای، فلفل‌دلمه‌ای و گوجه‌فرنگی خرد‌شده را روی پنیر بچینید و باقی‌مانده پنیر پیتزا باقی‌مانده را روی آن‌ها بریزید. در نهایت، نمک، فلفل، آویشن و جوز هندی را به‌دلخواه روی پیتزا بپاشید.
  • مرحله سوم: فر را از قبل روی دمای 220 درجه سانتی‌گردا گرم کنید. سینی فر را به‌مدت 15 الی 20 دقیقه در فر قرار دهید تا پنیر آب شود و سطح پیتزا طلایی شود.

پس از پخت، اجازه دهید پیتزا برای چند دقیقه در دمای آشپزخانه خنک شود. بعد برش بزنید و با سس دلخواه میل کنید. چیزبرگر نیز از غذاهای خوشمزه فست‌فودی است که خیلی راحت و سریع تهیه می‌شود و برای سرو در دورهمی‌های عصرانه و جشن تولد انتخابی مناسب است. می‌توانید در بلاگ ناریجه طرز تهیه چیزبرگر را یاد بگیرید.

تصویر از طرز تهیه پیتزا پپرونی

طرز تهیه پیتزا پپرونی با مرغ

پیتزا پپرونی با مرغ، طعم بسیار خاص و متفاوتی دارد. برای درست‌کردن این رسپی از پپرونی باید مواد زیر را آماده کنید:

خمیر پیتزا یک بسته
سوسیس پپرونی 200 گرم
سینه مرغ ریش‌ریش یک عدد کامل
پنیر پیتزا 150 گرم
پیاز یک عدد
فلفل‌دلمه‌ای یک عدد
گوجه‌فرنگی یک عدد
قارچ 5 عدد
نمک، فلفل سیاه، آویشن به‌مقدار لازم
سس کچاپ 2 قاشق غذاخوری

روش تهیه پیتزا پپرونی با مرغ به این صورت است که ابتدا سینه مرغ را به همراه پیاز خرد‌شده در یک قابلمه بریزید و یک لیوان آب روی آن بریزید، نمک و فلفل بزنید و اجازه دهید با‌حرارت ملایم کامل پخته شود. در این فاصله قارچ‌ها و گوجه‌فرنگی و فلفل‌دلمه‌ای را بشویید. قارچ‌ها را به‌صورت اسلایس‌های نازک، فلفل‌دلمه‌ای و گوجه‌فرنگی را نیز به‌صورت ورقه‌های نازک برش بزنید. سینه مرغ را پس از پخت ریش‌ریش کنید. سوسیس‌ها را نیز به شکل حلقه‌ای ببرید.

حالا سینی فر را کمی چرب کنید و خمیر پیتزا را روی آن پهن کنید. سطح خمیر، سس کچاپ بمالید و کامل بپوشانید. بعد نصف پنیر پیتزا به‌صورت یکنواخت روی آن بریزید و همه مواد مرغ ریش‌ریش، سوسیس پپرونی، گوجه‌فرنگی، قارچ و فلفل‌دلمه‌ای را روی پنیر پیتزا قرار دهید. سپس نمک، فلفل سیاه و پودر آویشن بزنید و باقی‌مانده پنیر پیتزا را روی آن بریزید. سینی را درون فر قرار دهید و اجازه دهید پیتزا با دمای 200 درجه سانتی‌گراد و برای 30 دقیقه بپزد.

طرز تهیه پیتزا پپرونی با گوشت

در ادامه طرز تهیه پیتزا پپرونی فست فودی که با گوشت آماده می‌شود را به شما آموزش می‌دهیم. برای درست‌کردن این پیتزا به مواد زیر نیاز خواهید داشت:

خمیر پیتزا آماده یک عدد
کالباس پپرونی 7 برگ
گوشت چرخ‌کرده 100 گرم
سس گوجه‌فرنگی یک قاشق غذاخوری
پنیر پیتزا 100 گرم
فلفل‌دلمه‌ای یک عدد
نمک، فلفل سیاه، آویشن و روغن به‌مقدار لازم
پیاز یک عدد
  • خمیر را کف ظرف موردنظرتان پهن کنید و با چنگال چند سوراخ ریز روی آن ایجاد کنید.
  • ظرف حاوی خمیر را به‌مدت 5-6 دقیقه در فر از پیش گرم‌شده با دمای 180 درجه سانتی‌گراد قرار دهید تا کمی پخته شود.
  • پیاز را خرد کنید و در کمی روغن تفت دهید تا سبک شود. سپس گوشت چرخ‌کرده را به پیاز اضافه کنید و تفت دهید تا رنگ گوشت تغییر کند. ادویه‌ها (نمک، فلفل سیاه، آویشن) را به گوشت اضافه و با آن مخلوط کنید.
  • خمیر پخته را از فر خارج کرده و اجازه دهید کمی خنک شود. سپس روی خمیر را با سس گوجه بپوشانید. بعد مواد گوشتی را به‌طور یکنواخت روی سس پخش کنید. کالباس پپرونی، قارچ اسلایس‌شده و فلفل‌دلمه‌ای خرد‌شده را روی مواد گوشتی بچینید و در آخر پنیر پیتزا را به‌صورت یکنواخت روی مواد بپاشید.
  • ظرف پیتزا را به‌مدت 20 دقیقه در فر قرار دهید و دمای را روی 170 درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید تا پیتزا پخته شود و سطح آن طلایی شود.

طرز تهیه پیتزا پپرونی با خمیر آماده

برای درست‌کردن پیتزا پپرونی با خمیر آماده، همان موادی که در دستور تهیه بالا به آن اشاره شده، استفاده کنید. استفاده از خمیر آماده برای درست‌کردن پیتزا بسیار راحت‌تر است و در زمان کم‌تری آماده می‌شود.

بعدازاین که طرز تهیه پیتزا پپرونی تند را یاد گرفتید، مطالعه طرز تهیه پاستا نیز خالی‌ازلطف نیست.

طرز تهیه پیتزا پپرونی بدون فر

اگر فر ندارید و می‌خواهید یک پیتزای خوشمزه خانگی بخورید، می‌توانید پیتزا پپرونی را در ماهیتابه نیز درست کنید. نوبتی هم باشد، نوبت آموزش طرز تهیه پیتزا پپرونی خانگی بدون فر است. در طرز تهیه پیتزا پپرونی خانگی می‌توانید از خمیر خانگی یا خمیر آماده استفاده کنید. موادی که برای درست‌کردن پیتزا پپرونی بدون فر به آن‌ها نیاز دارید عبارت‌اند از:

پپرونی (به‌دلخواه چه سوسیس چه کالباس) 200 گرم
پنیر پیتزا 100 گرم
خمیر پیتزا یک بسته
آویشن خشک به‌مقدار لازم
فلفل‌دلمه‌ای یک عدد
گوجه‌فرنگی یک عدد
سس کچاپ 2 قاشق غذاخوری

در طرز تهیه پیتزا پپرونی در ماهیتابه ابتدا خمیر پیتزا را به‌اندازه دلخواه چونه می‌کنیم و روی یک سطح آرد پاشی‌شده به کمک وردنه یا کف دست آن را باز می‌کنیم. دقت کنید که ضخامت خمیر باید حدود نیم سانتی‌متر باشد. کف تابه را کمی چرب و خمیر پهن‌شده را داخل تابه قرار می‌دهیم.

بعد سطح خمیر را با سس کچاپ کامل می‌پوشانیم. پنیر پیتزا را به ۲ قسمت تقسیم می‌کنیم و نیمی از آن را روی سس کچاپ می‌ریزیم. سپس سوسیس یا کالباس پپرونی و برش‌های گوجه‌فرنگی و فلفل‌دلمه‌ای را روی آن می‌ریزیم و بعدازاین نمک، فلفل سیاه و آویشن زدیم، مجدد روی آن پنیر می‌پاشیم.

حالا ماهیتابه را روی حرارت ملایم قرار دهید و درب آن را بگذارید. اجازه دهید تا پیتزا پخته شود و پنیر روی آن، آب شود. البته شما می‌توانید پیتزا پپرونی را در توستر هم درست کنید. طرز تهیه پیتزا پپرونی با توستر عین طرز تهیه پیتزا در فر است.

تصویر از طرز تهیه پیتزا پپرونی

طرز تهیه سس پیتزا پپرونی ایتالیایی

طعم اصلی پیتزا پپرونی به سس آن بستگی دارد. سس پیتزا پپرونی ایتالیایی مزه این غذا را خاص‌تر و دلچسب‌تر می‌کند. بعد از آموزش طرز تهیه پیتزا پپرونی، نوبت آموزش تهیه سس مخصوص این پیتزا است. موادی که برای درست‌کردن سس پیتزا پپرونی به آن‌ها نیاز دارید، عبارت‌اند از:

گوجه‌فرنگی 4 عدد
رب گوجه‌فرنگی یک قاشق غذاخوری
روغن‌زیتون یک قاشق غذاخوری
سیر رنده‌شده 2 حبه
پاپریکا یک قاشق چای‌خوری
پودر آویشن یک قاشق چای‌خوری
پود انبه به‌مقدار دلخواه
ریحان خشک یک قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه به‌مقدار لازم
  • مرحله اول: گوجه‌فرنگی‌ها را بشویید و پوست آن‌ها را بگیرید. سپس آن‌ها را رنده کنید یا با استفاده از مخلوط‌کن و غذاساز، پوره کنید.
  • مرحله دوم: یک تابه را روی حرارت متوسط قرار دهید و روغن‌زیتون را در آن بریزید. سیر رنده‌شده را داخل تابه بریزید و به‌مدت یک دقیقه تفت دهید تا عطر آن آزاد شود. سپس رب گوجه‌فرنگی را به آن اضافه کنید و به‌مدت یک دقیقه دیگر تفت دهید تا رنگ آن کمی تیره شود.
  • مرحله سوم: پوره گوجه‌فرنگی را به مخلوط سیر و رب گوجه‌فرنگی اضافه کنید. سپس به آن پاپریکا، پودر آویشن، پودر انبه، نمک و فلفل سیاه را بزنید و مواد را به‌خوبی مخلوط کنید.
  • مرحله سوم: حالا حرارت زیر تابه را کمی زیاد کنید و درب آن را بگذارید و اجازه دهید تا سس به‌مدت 15 الی 20 دقیقه بپزد تا به غلظت لازم برسد. در حین پخت مرتب سس را هم بزنید تا ته نگیرد.
  • مرحله چهارم: زمانی که سس به غلظت رسید، تابه را از روی حرارت بردارید و ریحان خشک را در سس بریزید و به‌آرامی آن را هم بزنید. در نهایت بعد از خنک‌شدن با پیتزا پپرونی سرو کنید.

تصویر از طرز تهیه پیتزا پپرونی

نکات پخت پیتزا پپرونی

پیتزای پپرونی یکی از محبوب‌ترین انواع پیتزا است که با کمی دقت و رعایت چند نکته ساده می‌توانید آن را در خانه به بهترین شکل ممکن تهیه کنید. مهم‌ترین نکات پخت پیتزا پپرونی عبارت‌اند از:

  • از پپرونی باکیفیت و تازه استفاده کنید.
  • استفاده از پنیر موزارلا برای این که پیتزا حالت کشسانی بیشتری داشته باشد.
  • سس پیتزا نقش مهمی در طعم پیتزا دارد. بهتر است سس مخصوص برای پیتزا پپرونی استفاده کنید.
  • با استفاده از چنگال یا خلال‌دندان، چند سوراخ ریز روی سطح خمیر ایجاد کنید تا از پف‌کردن بیش از حد آن جلوگیری شود و خمیر به‌طور یکنواخت پخته شود.
  • اگر از خمیر خانگی برای تهیه پیتزا پپرونی استفاده می‌کنید حتماً چند ساعت زمان بدهید تا خمیر پف کند.

کالری پیتزا پپرونی چقدر است؟

پیتزا پپرونی یکی از محبوب‌ترین غذاها در بین همه اقشار جامعه است که طعم لذیذی دارد. به‌طور متوسط یک برش پیتزای پپرونی حدود 250 تا 300 کالری دارد.

در آخر…

امروز طرز تهیه پیتزا پپرونی را یاد گرفتیم. پیتزا پپرونی یک غذای کلاسیک و محبوب با ترکیبات ساده و طعم بی‌نظیر است که هر کس با هر ذائقه‌ای عاشق آن می‌شود. از خمیر ترد و سس گوجه‌فرنگی غلیظ تا لایه‌ای از پنیر کش‌دار و برش‌های پپرونی تند، همه اجزای این پیتزا به‌طور هماهنگ در کنار هم قرار می‌گیرند تا تجربه‌ای لذت‌بخش و به‌یادماندنی را برای شما رقم بزنند. با پیروی از دستورالعمل‌های ساده و نکات مطرح‌شده در این مقاله می‌توانید پیتزا پپرونی خوشمزه و اصیل ایتالیایی را در خانه تهیه کرده و لذت ببرید.

شما می‌توانید این پیتزا خوشمزه را به‌سبک آشپزی ایرانی نیز تهیه کنید. در طرز تهیه پیتزا پپرونی ایرانی می‌توانید ترکیبی از ادویه‌ها و مواد اولیه محلی استفاده کنید که طعم خاص و متفاوتی به آن می‌دهند.

اگر قصد دارید برای سازمان یا شرکت غذا سفارش دهید، تهیه غذای ناریجه یکی از معتبرترین کترینگ‌های ایران با سال‌ها تجربه در خدمت شما است. ناریجه با ارائه منوی غذای سازمانی متنوع به شما این امکان را می‌دهید تا بهترین و کامل‌ترین غذاهای مقوی و مغذی را برای کارکنان خود سفارش دهید.

منوی ناریجه هم شامل غذاهای ایرانی اصیل و هم‌غذاهای بین‌المللی خوش‌طعم و سالم است. با سفارش غذای سازمانی از ناریجه می‌توانید از تجربه یک وعده‌غذایی خوشمزه و مقوی و مقرون‌به‌صرفه برای کارکنان خود بهره‌مند شوید. تیم حرفه‌ای ما آماده است تا سفارش‌های شما را با بهترین کیفیت و در سریع‌ترین زمان ممکن تهیه کند و تحویل دهد.

سوالات متداول برای طرز تهیه پیتزا پپرونی اصیل ایتالیایی تند و خوشمزه!

بله می‌توانید از خمیر پیتزای خانگی استفاده کنید. توصیه می‌شود که چند ساعت قبل از پخت به خمیر زمان بدهید تا پف کند.
بله پیتزا پپرونی را می‌توان در ماهیتابه یا توستر نیز تهیه کرد.
فرقی ندارد می‌توانید هم از پنیر موزارلا و هم از پنیر چدار در تهیه این پیتزا استفاده کنید.
برای پخت پیتزا در فر دما را بین 200 الی 250 درجه سانتی‌گراد تهیه کند. توجه داشته باشید که دمای فر باید متناسب با ضخامت پیتزا باشد.
می‌توانید در تهیه پیتزا پپرونی از انواع سبزیجات اعم از فلفل دلمه، قارچ، پیاز، زیتون و… و گوشت مرغ یا گوشت چرخ‌کرده به‌دلخواه استفاده کنید.