نوشته های دیگر

آیا غذای شرکتی انگیزه کارمندان را بالا میبرد؟

آیا غذای شرکتی انگیزه کارمندان را بالا میبرد؟
تعداد نمایش 276 بار
زمان مطالعه: 4 دقیقه
خلاصه محتوا

در دنیای مدرن جایی که بهره وری درست در کار از اهمیت بالایی برخوردار است باید شرایطی را برای کارمندان به وجود آورد تا بهترین نوع عملکرد خود را ارائه دهند. تغذیه مناسب در محل کار یکی از بهترین روش‌هایی است که می‌توان با ارائه آن کارمندان را تشویق به عملکرد بهتر نمود.

طبق تحقیقات چنانچه کارمندان در محیط کار از تغدیه مناسبی برخوردار باشند می‌توانند بالاترین حد عملکرد مفید خود را ارائه دهند. در این مقاله می‌خواهیم شما را با عنوان افزایش انگیزه کارمندان با غذای شرکتی آشنا نماییم، به همین دلیل توصیه می‌کنیم تا پایان همراه ما باشید.

ارتباط تغذیه کارمندان با بهره وری کاری

در تمامی سازمان‌ها و مجموعه‌های کاری بهره‌وری از اهمیت بالایی برخوردار است و انتظار می‌رود کارمندان بهترین نوع عملکرد خود را ارائه دهند. مصرف مواد غذایی سالم در طول روز برای ما بسیار حائز اهمیت است، چرا که انرژی فیزیکی ما را برای ادامه فعالیت‌های روزمره میسر می‌سازد.

تحقیقات نشان داده است کارمندانی که در طول فعالیت کاری خود از چند میان وعده غذایی در محل کار استفاده می‌کنند شاداب‌تر و پرانرژی‌تر هستند. این افراد با انگیزه بیشتری به عملکرد خود در سازمان ادامه داده و احساس ارزشمند بودن می‌کنند که این موارد به علت بهره‌مندی از تغذیه مناسب آن‌ها است.

یکی از بهترین راهکارهای افزایش انگیزه شغلی میان کارمندان برخورداری از غذای شرکتی در طول روز و در محل کار آن‌ها است. این افراد با دریافت مواد غذایی سالم می‌توانند سلامتی و شادابی خود را حفظ کرده و انرژی لازم برای انجام وظایف خود در محیط کار را دریافت کنند. زمانی که یک کارمند در طول فعالیت کاری خود در یک روز غذای کافی و سالم مصرف نکند بدون شک بهره‌وری کاری او پایین خواهد آمد.

به منظور تشویق و افزایش انگیزه کارمندان با غذای شرکتی می‌توان در میان‌وعده‌های آن‌ها انواع سبزیجات و میوه‌ها را قرار داد تا هم موجب افزایش انرژی آن‌ها شده و هم تضمین‌کننده سلامت آن‌ها باشد. به طور کلی افزایش بهره‌وری کارمندان ارتباط مستقیمی با تغذیه مناسب آن‌ها در محل کار دارد که نمی‌توان از آن چشم‌پوشی کرد.

ارتباط تغذیه کارمندان با بهره وری کاری

مزایای تغذیه مناسب کارمندان در محل کار

افزایش انگیزه کارمندان با غذای شرکتی یکی از برترین راهکارهایی است که می‌توان جهت ارتقای عملکرد کاری آنان در یک مجموعه در نظر گرفت. چنانچه غذاهای متنوع، سالم و خوش‌طعم در محیط کار برای کارمندان فراهم شود می‌توان انتظار افزایش کارایی کارکنان را داشت.

انجام این امر دارای مزیت‌های بسیاری برای کارمندان در محیط کاری آنان است که در این بخش به معرفی برخی از آن‌ها می‌پردازیم. چند مورد از مهم‌ترین مزایای تغذیه مناسب کارمندان در محیط کار شامل موارد زیر می‌شوند:

• افزایش فعالیت‌های ذهنی
• بالا رفتن سطح تمرکز و پویایی ذهن
• کنترل وزن، تناسب اندام و در نهایت جلوگیری از چاقی
• افزایش سیستم ایمنی بدن
• پیشگیری از بروز بیماری‌ها و ناتوانی جسمی
• مدیریت و بهینه‌سازی مدت‌زمان کار

میان وعده مناسب برای کارمندان و شاغلان

ممکن است برای شما سوال شده باشد بهترین میان‌وعده‌ها برای کارمندان و شاغلان کدامند که در پاسخ به این سوال باید بگوییم مهم‌ترین اصل رعایت تنوع در میان‌وعده‌های غذایی است. تغذیه تکراری می‌تواند برای کارمندان ناراحت‌کننده باشد و حتی اشتیاق آن‌ها را برای کار کردن در چنین محیط‌های کاری کاهش دهد.

در یک میان‌وعده مفید و مناسب باید تنوع غذایی رعایت شده و میزان سلامت هر یک از مواد غذایی مورد مصرف بررسی شود. معمولا افرادی که در طول روز از میان‌وعده‌های سالم استفاده می‌کنند افرادی پرشور، سلامت و پرانگیزه هستند و همچنین سطح انرژی آنان در محیط کار بسیار بالا است.

میان‌وعده‌ها ممکن است میان صبحانه و ناهار یا میان ناهار و شام مصرف شوند تا انرژی لازم برای انجام دیگر فعالیت‌های کاری را فراهم آورند. بهتر است در محیط کار به علت کمبود وقت یک میان‌وعده راحت و سالم برای کارکنان در نظر گرفته شود. این میان‌وعده‌ها می‌توانند شامل انواع میوه‌ها، مغزها، پنیر، تخم‌مرغ، سبزیجات و غیره شوند که هم سالم هستند و هم پرتئین دارند.

در واقع مصرف میان‌وعده‌ها در محیط کار یکی از راههای افزایش انگیزه برای کارمندان محسوب می‌شوند تا بتوانند با انرژی کافی به فعالیت‌های خود ادامه دهند. افزایش انگیره کارمندان با غذای شرکتی می‌تواند در پیشرفت و ارتقای کل مجموعه کاری تاثیر مثبتی داشته باشد.

میان وعده مناسب برای کارمندان و شاغلان

چطور با غذای شرکتی محیط کار جذاب تری بسازیم؟

در هر سازمان یا شرکتی زمانی که به آرامش و افزایش انگیزه کارمندان اهمیت داده شود می‌توان شاهد پیشرفت کل آن مجموعه کاری بود. زمانی که شما این حس انگیزه و اهمیت داشتن را به کارمندان خود القا کنید در واقع بخشی راه را برای پیشرفت مجموعه خود طی کرده‌اید. افزایش انگیزه کارمندان با غذای شرکتی یکی از راهکارهای مهمی است که می‌توانید با استفاده از آن شاهد افزایش امید و انرژی روزانه در کارمندان خود باشید. و سبب جلوگیری از فرسودگی شغلی در محل کار شوید.

برای اینکه یک محیط کار جذاب و دلنشین برای کارمندان خود فراهم کنید بهتر است ابتدا به وعده‌های عذایی آنان در طول روز توجه کنید. غذای متنوع و سالم برای آن‌ها در نظر بگیرید تا هم از خوردن آن لذت ببرند و هم انرژی آنان در طول روز تامین شود. برای مثال در کنار هر گونه غذا سبزیجات و انواع میوه‌ها را قرار دهید تا کارمند شما مطابق سلیقه از آن‌ها استفاده کند.

سخن پایانی

ما در این مطلب تلاش کردیم شما را با عنوان افزایش انگیزه کارمندان با غذای شرکتی آشنا کنیم تا از اهمیت این موضوع در محیط‌های کاری آگاه شوید. در دنیای امروز داشتن تغذیه مناسب حین کار و فعالیت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، چرا که موجب تامین انرژی از دست رفته و افزایش بهره‌وری کاری می‌شود. ناریجه یکی از برترین رستوران‌هایی است که می‌توانید غذاهای شرکتی خود را به آن‌ها سفارش داده و در زمان مقرر با کیفیت بالا تحویل بگیرید.

سوالات متداول

1. چرا غذای شرکتی می‌تواند در کارمندان و پرسنل‌های کاری ایجاد انگیزه کرده و موجب بهره‌وری کاری آنان شود؟

دریافت مواد غذایی در طول روز برای ما انسان‌ها بسیار اهمیت دارد، زیرا انرژی از دست رفته را جبران و از کاهش فعالیت‌های ذهنی جلوگیری می‌کند.

2. به منظور افزایش انگیزه کارمندان با غذای شرکتی باید چه اقداماتی انجام دهیم؟

تنها کافیست مواد غذایی سالم، باکیفیت و متنوع را از مجموعه ناریجه سفارش دهید و در طول روز برای کارمندان خود سرو کنید.

سوالات متداول برای آیا غذای شرکتی انگیزه کارمندان را بالا میبرد؟