نوشته های دیگر

اهمیت استفاده از میان وعده سالم در محل کار

اهمیت استفاده از میان وعده سالم در محل کار
تعداد نمایش 20 بار
زمان مطالعه: 5 دقیقه
خلاصه محتوا

اهمیت استفاده از میان وعده مقوی برای محل کار یا در هنگام انجام دیگر فعالیت ها بر کسی پوشیده نیست. استفاده از میان وعده مقوی برای محل کار، مزایای متعددی را برای کارکنان علاوه بر تاثیر آن در بالا بردن انگیزه کارمندان به همراه دارد. از این مزایا می توان به افزایش انرژی، افزایش یافتن میزان تمرکز در انجام کار و ارتقای سلامت عمومی بدن اشاره نمود.

استفاده از میان وعده مقوی برای محل کار باعث می شود تا بتوانید قوای از دست رفته بدن خود را بازیابی کنید. در زمان انجام کار هایی که به تمرکز بالا نیاز دارند، ممکن است ضعف کنید و نتوانید آن گونه که باید به انجام کار ادامه دهید. علاوه بر حفظ انرژی بدن هنگام انجام کار، میان وعده قوی می تواند تناسب اندام را نیز برای شما به ارمغان آورد.

از مواد غذایی مختلفی به عنوان میان وعده مقوی برای محل کار استفاده می شود. در این محتوا به بررسی ویژگی های مواد غذایی مختلف به عنوان میان وعده مقوی برای محل کار خواهیم پرداخت.

چرا باید هنگام کارمیان وعده مصرف کنیم؟

مصرف یک میان وعده سالم و مغذی در محل کار می‌تواند تاثیر مثبت بسیاری بر روی سلامتی و عملکرد کاری افراد داشته باشد. این میان وعده می‌تواند در تحریک انرژی و تقویت تمرکز کارمندان بسیار مؤثر باشد. اصولاً، مصرف مواد خوراکی با فیبر و پروتئین بالا همچون میوه، سبزیجات، مغزهای دانه‌ها راهی ایده‌آل برای تقویت انرژی و تقویت سیستم ایمنی است.

به عنوان مثال، مصرف میان‌وعده‌ای متشکل از یک سالاد مخصوص و یک پیاز، میوه و یا تخمه مغز دانه در اواسط صبح می‌تواند کمک به تأمین انرژی پایدار برای ساعات بعدی عمل کاری کند. همچنین، مصرف میان‌وعده سالم می‌تواند به کاهش استرس و افزایش تمرکز کمک کند.

بنابراین، تغذیه مناسب و میان‌وعده‌های سالم در محل کار می‌تواند به بهبود کارایی و رضایت کارمندان منجر شده و از آنها توانایی بهتری برای مواجهه با چالش‌های روزانه به دست آورد.

استفاده از آجیل به عنوان یک میان وعده مقوی

همان گونه که می دانید، استفاده از آجیل و مغز های گوناگون به عنوان میان وعده مقوی برای محل کار بسیار مناسب است. آجیل دارای عناصر بسیار مفیدی از قبیل کلسیم، منیزیم، منگنز، فیبر خوراکی، ویتامین ها، پروتئین، آهن و بسیاری از دیگر مواد مغذی هستند. ساندویچ های آماده با مغز آجیل می تواند از بهترین میان وعده ها باشد.

استفاده از این مواد مغذی برای تامین انرژی بدن در محیط کار ضروری است. به عنوان مثال، در صورتی که در بدن شما منیزیم به مقدار کافی موجود نباشد، بدن شما رفته رفته انرژی خود را از دست می دهد و خسته خواهید شد. دلیل خستگی ناشی از کمبود منیزیم، بروز اختلال در سوخت و ساز قند گلوکز می شود. همچنین در مغز هایی نظیر گردو و بادام، ویتامین D وجود دارد که به حفظ استحکام استخوان ها کمک می کند. استفاده از مغز ها می تواند عناصر مورد نیاز بدن شما را تامین نماید.

نکته مهمی که در ارتباط با استفاده از مواد غذایی مفید به عنوان میان وعده مقوی برای محل کار مطرح می شود، حفظ تداوم مصرف آن ها است. در صورتی که در مصرف این مواد مغذی، مداومت و استمرار به خرج دهید، به تدریج میزان هر یک از عناصر مهم در بدن شما فزونی خواهد یافت.

استفاده از شکلات به عنوان یک میان وعده سالم

مصرف شکلات به عنوان یک میان وعده مقوی برای محل کار توصیه می شود. در بسیاری از مواقعی که با سرگیجه و ضعف روبرو می شوید، خوردن یک شکلات می تواند تا حد زیادی در از بین بردن ضعف شما موثر باشد. میزان کالری موجود در شکلات پایین است و مصرف آن همراه با آجیل توصیه می شود. مصرف شکلات در افزایش آرامش شما نیز موثر است.

شما می توانید برای کمک به کارمندان خود در سلامت و حفظ انرژی آنها از دسرهایی که در منوی تهیه غذای سازمانی ناریجه وجود دارد تهیه کنید. دسرهای زیادی هستند که با انرژی و مواد مغذی با ارزش غذایی بالا در منوی ناریجه قرار دارند.
در صورتی که تمایل دارید تا از مواد مغذی موجود در شکلات به میزان بیشتری استفاده کنید، بهتر است شکلات های 90 درصد و بالاتر از آن را برای مصرف برگزینید.

استفاده از نخودچی و کشمش به عنوان میان وعده

استفاده از نخودچی در کنار کشمش نیز می تواند به عنوان یک میان وعده قوی برای محل کار مفید باشد. شما می توانید نخودچی و کشمش را به راحتی همراه خود داشته باشید. هیچ گونه نگرانی بابت خراب شدن نخودچی و کشمش نیز وجود ندارد. نخودچی و کشمش از خواص قابل توجهی برخوردار است. خواص بسیار زیادی در ترکیب مفید نخودچی و کشمش نهفته است.

از جمله خواص موجود در نخودچی و کشمش می توان به مواد معدنی، پروتئین، انواع ویتامین ها و بسیاری از مواد مغذی دیگر اشاره کرد. همچنین بهتر است بدانید که فیبر موجود در نخودچی و کشمش، میزان قند موجود در خون شما را تنظیم می نماید.

مصرف پاپ کورن به عنوان میان وعده مفید

جالب است بدانید که یکی از دیگر مواد مغذی و مفید که به عنوان میان وعده مقوی برای محل کار پیشنهاد می شود، پاپ کورن است. مصرف پاپ کورن دارای فیبر بالا، کالری کم و آنتی اکسیدان بالا است. بالا بودن میزان فیبر در پاپ کورن باعث می شود تا احساس گرسنگی به شما دست ندهد.

مصرف پاپ کورن نیاز بدن شما را به عناصر مفید تامین خواهد نمود. با مصرف پاپ کورن می توانید عناصر گوناگونی از قبیل آهن، منیزیم، فسفر و روی را در بدن خود تا حد قابل توجهی تامین نمایید.

مصرف انواع میوه ها

مصرف میوه های مختلف باعث می شود تا هم مواد مورد نیاز بدن خود را تامین نمایید و هم سطح انرژی لازم برای انجام کار را حفظ کنید. سیب، پرتقال و موز تعدادی از میوه هایی هستند که به عنوان یک میان وعده مقوی برای محل کار مورد استفاده قرار می گیرند. برخی از میوه ها را می توان به همراه مغز ها نیز مصرف نمود. به عنوان مثال می توان از ترکیب موز و گردو و یا از ترکیب گلابی و بادام برای حفظ سطح انرژی مورد نیاز بدن استفاده کرد.

مصرف انواع ساندویچ ها

یکی از دیگر گزینه های مناسب به عنوان میان وعده مقوی برای محل کار، انواع ساندویچ ها هستند. از مواد مغذی گوناگونی می توان برای آماده کردن ساندویچ ها استفاده کرد. همین موضوع باعث افزایش تعدد ساندویچ های تولید شده می شود. شما می توانید با استفاده از پنیر، گردو، مربا، کره بادام زمینی، گوجه، خیار، انواع سبزیجات و دیگر مواد مغذی ساندویچ مورد نظر و در عین حال مغذی خود را آماده کنید.

استفاده از ساندویچ های خانگی به عنوان میان وعده قوی برای محل کار توصیه می شود. شما می توانید در کنار استفاده از مواد غذایی مفیدی که ذکر شد، از سس تهیه شده با آبلیمو نیز استفاده کنید تا طعم متفاوتی را به میان وعده مقوی برای محل کار ببخشید.

جمع بندی

در این محتوا مواد گوناگونی به عنوان مواد مغذی برای استفاده به عنوان میان وعده مقوی برای محل کار معرفی شد. مزایای استفاده از هر یک از این مواد نیز شرح داده شد. استفاده از مواد مغذی در طول روز می تواند افزایش سلامت و تناسب اندام شما را تضمین نماید. با تامین لیستی از میان وعده های مناسب برای کارکنان خود یک محیط کاری خوب برای آنها ایجاد کنید.

سوالات متداول برای اهمیت استفاده از میان وعده سالم در محل کار