صفحه اصلی

بهترین غذاهای شرکتی و سازمانی برای کارمندان کدام اند؟

بهترین غذاهای شرکتی
تعداد نمایش 99 بار
زمان مطالعه: 7 دقیقه
خلاصه محتوا

وعده‌های غذایی لذیذ و خوشمزه در کنار همکاران مطمئناً حال و هوای همه را بهتر می‌کند، اما سلامت غذاها نیز مهم است. هر چند، غذاهای چرب و پر از سس برای بسیاری وسوسه برانگیز هستند، اما داشتن یک منوی سالم‌تر از بهترین غذاهای شرکتی برای پرسنل شما، ایده بهتری است. در واقع یک ناهار اداری سالم یک موقعیت عالی برای لذت بردن از محیط کار و توجه به سلامت جسم و روح در بین کارمندان بوجود مي‌آورد. در این مطلب به اهمیت سفارش غذاهای سازمانی و اداری خوشمزه و سالم می‌پردازیم.

اهمیت منو متنوع در غذاهای شرکتی و سازمانی

دلایل زیادی از تقویت روحیه کارمندان گرفته تا ترویج غذای سالم و اهمیت سلامتی وجود دارند که باعث می‌شوند به فکر سرو غذاهای سالم و متنوع در شرکت خود باشید. یک وعده غذای نسبتاً ساده و سالم شرکتی متشکل از سبزیجات، غلات و پروتئین است.

بهترین غذاهای شرکتی برای وعده‌های ناهار متشکل از گوشت قرمز، ماهی، مرغ، برنج، نان و انواع سبزیجات هستند. منو متنوع روزانه طیف وسیعی از غذاهای سنتی ایرانی، ساندویج‌ها، بشقاب سبزیجات، سوپ و آش‌ها را دربرمی‌گیرد.

شاید بتوان گفت در بین کارمندان غذاهای خانگی و سنتی ایرانی در وعده ناهار بیشترین طرفدار را دارد. این وعده‌ها تغذیه‌ای متعادل و سالم هستند و در بین علاقه مندان به سبک غذاهای سالم مورد توجه است. در این وعده‌های غذایی از سرخ شدن و روغن بیش از حد استفاده نمی‌شود و وعده‌هایی سبک و پر از سبزیجات، پروتئین و غلات محسوب می‌شوند. این غذاها بسیار متنوع هستند و طیف وسیعی از خورش‌ها، کباب‌ها و پلوها را دربرمی‌گیرد.

با این حال، یک شرکت موفق با محیط کاری خوب مجموعه‌ای از غذاهای آبپز، سرخ شده یا گریل همراه با سبزیجات فراوان را در منوی روزانه خود دارد. تنوع در سبک پخت غذاها مزه‌های متفاوتی را بوجود می‌آورد و تقریبا تمام سلایق را راضی می‌کند. داشتن منو روزانه با یک یا دو غذای سنتی، کسل کننده و تکراری خواهد بود و کارمندان را از غذاهای شرکتی دلسرد و دلزده می‌کند.

اگر در حال حاضر منو سالمی برای کارمندان خود ندارید یا منوی محدودی دارید، توصیه می‌کنیم در سفارش غذای خود تجدید نظر کنید. با گنجاندن غذاهای متنوع و مغذی‌تر، احتمالاً شاهد تغییرات ارزشمندی در بهره‌وری، عملکرد و روحیه کلی شرکت خواهید بود.

بنابراین، اگر از بهترین تهیه غذاهای تهران سفارش می‌دهید از آن‌ها بخواهید یک منو متنوع برای یک ماه تنظیم کنند که شامل تمام سبک‌های غذایی باشد.

کیفیت غذای شرکتی

برای انتخاب بهترین کترینگ، کیفیت غذا همیشه حرف اول را می‌زند. طعم، عطر، بافت، رنگ و ظاهر غذا فاکتورهای مهم تشخیص کیفیت بهترین غذای شرکتی هستند. کترینگ‌های حرفه‌ای توجه ویژه‌ای به کیفیت غذا دارند. کیفیت خوب مستلزم رعایت نکات آشپزی، مواد اولیه تازه و تجربه آشپزی است. همچنین، کیفیت بالای غذا به معنای رعایت تمام نکات بهداشتی و توجه به تازگی غذاها است. غذاهای سالم و بهداشتی با کیفیت، رضایت و عملکرد کارکنان را افزایش می‌دهند.

هرجه عطر غذا دل‌انگیزتر باشد رغبت کارکنان برای صرف غذا بیشتر می‌شود. عطر غذاهای ایرانی و فرنگی تحت تاثیر ادویه‌ها و سبزیجات تازه است. طعم نیز به مواد اولیه بستگی دارد. سبزیجات تمیز و تازه، گوشت قرمز، مرغ یا ماهی باکیفیت و چاشنی‌های خوشمزه طعم غذا را بی‌نظیر می‌کنند. نحوه پخت غذاها و استفاده از بهترین دستورالعمل‌ها برای طبخ غذا نیز بر کیفیت غذا تاثیرگذار هستند. نتیجه رعایت تمام این موارد همراه با تبحر و تجربه سرآشپز، طبخ بهترین غذای شرکتی با طعم و ظاهر عالی خواهد بود.

نحوه پخت غذاها

غذاهای سازمانی به میزان بالا تهیه می‌شوند. یک کترینگ می‌تواند چندین مدل غذای ایرانی و فرنگی را در یک روز طبخ کرده و بین کارکنان چندین شرکت توزیع کند. سرآشپزهای کترینگ وظیفه برنامه ریزی، هدایت و طبخ غذاها را دارند. این افراد مسئول اطمینان از تازه بودن مواد غذایی، تمیزی فضاهای کاری و رعایت استانداردهای ایمنی آشپزخانه هستند.

مسلما پخت و پز چندین پرس غذا در روز، کاری پر استرس و دشوار است. آشپزها و کارگران کترینگ برای این کار آموزش دیده‌اند و به خوبی از پس آن بر می‌آیند. با این حال، رعایت چند نکته در طبخ بهترین غذای شرکتی بسیار مهم است:

برای پخت غذاهای سازمانی باید مواد اولیه پس از خریداری، تمیز شده و ذخیره شوند. معمولا سبزیجات تازه از یک تا دو روز قبل آماده می‌شوند. برخی از مواد اولیه مانند چاشنی‌ها و ادویه‌ها نیز به میزان بالا خریداری شده و انبار می‌شوند. توجه به تاریخ انقضاء محصولات و نحوه ذخیره‌سازی آن‌ها بسیار مهم است.

رعایت بهداشت باید در الویت تهیه بهترین غذای شرکتی باشد. وسایل و ابزار مهم آشپزی مانند تخته‌های کار و ظروف مواد خام و غذای پخته باید همیشه شسته و تمیز شوند. همچنین، هنگام آشپزی استفاده از دستکش و کلاه نباید فراموش شود.

گوشت قرمز، مرغ و ماهی باید با دمای مناسب طبخ شوند. همچنین، شرایط نگه‌داری مواد خام در یخچال نیز باید رعایت شود و تمام مواد یخچالی باید در دمای مناسب ذخیره شوند تا از فساد آن‌ها جلوگیری شود. طبخ غذاها باید در زمان مناسب از یک روز قبل یا صبح زود شروع شود و گرم و تازه به دست مشتری برسد.

معمولا نحوه سرویس‌دهی بین کترینگ و شرکت به صورت توافقی از قبل تعیین می‌شود. سبک سلف سرویس، ظروف مخصوص سلف، بشقاب‌های چینی یا پکیج بسته بندی شده از گزینه‌های متنوع سرو غذاها هستند. سرو غذا به هر کدام از روش‌ها مزایای خود را دارند. به عنوان مثال سرو غذای شرکتی در ظروف یا بشقاب‌ها به کترینگ‌ها این امکان را می‌دهد که مقدار غذای استفاده شده را کاملاً کنترل کنند، که در نتیجه منجر به کاهش ضایعات غذا و کاهش هزینه‌ها می‌شود.

قیمت غذای شرکتی

مهمترین عامل تاثیرگذار بر قیمت غذای شرکتی، کیفیت و تنوع غذاها است. اکثر شرکت‌های کترینگ سعی می‌کنند بهترین غذاهای ایرانی و فرنگی را با کیفیت برتر و قیمت مقرون به صرفه به تمام شرکت‌ها، سازمان‌های بزرگ و کارخانجات عرضه کنند. غذاهای ایرانی با مواد درجه یک و تازه، طعم بی‌نظیری دارند و موجب رضایت کارکنان می‌شوند. کیفیت علاوه بر طعم، سلامت غذا را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد. از این رو، توصیه می‌شود غذای کارکنان شرکت خود را از کترینگی تهیه کنید که بر این موضوع متعهد باشند.

همیشه قیمت پایین به معنای کیفیت خیلی پایین و قیمت بیش از حد بالا نیز به معنی کیفیت و سلامت بالا نیست. کترینگ‌های باتجربه به خوبی می‌توانند بین کیفیت و قیمت تعادل ایجاد کنند و بهترین غذای شرکتی با کیفیت عالی را با قیمت متعادل و مناسب عرضه کنند.

ویژگی‌های بهترین غذاهای شرکتی

غذا مستقیماً بر بهره‌وری و عملکرد افراد تأثیر می‌گذارد. وعده‌های غذایی ناسالم باعث می‌شود سلامتی به خطر بیافتد و بهره‌وری کاهش یابد. وعده‌های غذای سرشار از فیبر، پروتئین، ویتامین‌ها و چربی‌های مفید یک میان وعده مغذی، خوشمزه و سیر کننده خواهد بود. غذاهای مغذی مانند سبزیجات به یادگیری، توجه، حافظه و انگیزه کمک می‌کنند. گزینه‌های سالم‌تر به عنوان بهترین غذاهای شرکتی به پرسنل انرژی می‌دهند و در عین حال تعاملات اجتماعی و خلق و خوی آن‌ها را بهتر کرده و خلاقیت آن‌ها را افزایش می‌دهد.

ویژگی های بهترین غذاهای شرکتی

مصرف وعده‌های غذایی با سطوح کربوهیدرات بالا و قندهای ساده بر بهره وری افراد تأثیر منفی می‌گذارد. غذاهایی مانند نان، نوشابه و ماکارونی به سرعت گلوکز آزاد می‌کنند و از آن طرف دوباره گلوکز سریع پایین می‌آید. مواد غذایی با سطوح قند بالا مانند شیرینی‌ها می‌تواند باعث ناسازگار افراد شده و بر عملکرد کلی کارکنان تأثیر منفی بگذارد. در عوض وعده‌های غذای شرکتی مغذی‌تر انرژی لازم در طول روز را تامین می‌کنند و تمرکز کارمندان را افزایش می‌دهند.

مقدار زیادی سبزیجات، غلات کامل و غذاهای پروتئینی را چاشنی منوی خود کنید. غذاهای پروتئینی از نوع گیاهی یا حیوانی در منوی هر روز باید قرار داشته باشد. بهتر است به جای چربی‌های اشباع، غذاهایی با چربی‌های سالم‌تر را انتخاب کنید. غذاهای بسیار فرآوری شده با مواد نگه‌دارنده را حذف یا حداقل محدود کنید.

مدیران شرکت‌ها و سازمان‌ها با سرو غذا در محل کار، فرصتی فراهم می‌کنند تا کارکنان با یکدیگر غذا بخورند و از غذای خود لذت ببرید. همچنین برای ترویج فرهنگ و سنت‌ها می‌توانند غذاهای شهرها و ملل مختلف را در منوی غذای سازمانی خود بگنجانند.

پیشنهادهای ویژه برای منوی غذاهای شرکتی

یکی از راه‌های داشتن محیط کار سالم و پویا داشتن الگوی غذایی سالم و مغذی در محل کار است. کارفرماها می‌توانند با ارائه بهترین غذاهای شرکتی کارمندان خود را به داشتن زندگی سالم تشویق کنند و تغذیه سالم را ترویج دهند.

با نمونه‌های زیادی از غذاهای مغذی شرکتی منوی خود را گسترش دهید و به تغذیه سالم‌تر کارکنان خود کمک کنید. هنگام انتخاب منوی غذاهای شرکتی، گزینه‌های سالم‌تری را انتخاب کنید.

• غذاهای سنتی ایرانی

معمولا همیشه اولین و محبوب‌ترین انتخاب به عنوان بهترین غذای شرکتی، وعدهای غذای سنتی ایرانی مانند انواع کباب‌ها و خورش‌ها است. غذاهای سنتی معمولا سرشار از مواد مغذی هستند و به دلیل پخت سالم‌تر، مواد مغذی خود را بهتر حفظ می‌کنند.

علاوه بر این، غذاهای سنتی با ذائقه افراد سازگارتر است. با وجود تمام این ویژگی‌ها توصیه می‌شود در منوی روزانه شرکت حداقل یک غذای سنتی ایرانی گنجانده شود.

• سوپ‌ها و آش‌ها

سوپ‌ها و آش‌ها یکی از آیتم‌های عالی به عنوان پیش غذا هستند که در منوی ناهار شرکتی جایگاه ویژه‌ای دارند. سوپ و آش یک وعده غذای دلچسب و خوشمزه، اما در عین حال سبک است.

آش‌های سنتی و سوپ‌های حاوی خامه، شیر، مرغ، سبزیجات و رشته فرنگی و غلات به منوی شما تنوع و رنگ و لعاب می‌دهند. در کنار سوپ‌ها می‌توان انواع نان را نیز سرو کرد تا یک وعده مغذی سالم داشت.

• انواع سالاد

انواع سالادها سرشار از سبزیجات هستند و فیبر مورد نیاز بدن را تامین می‌کنند. سالادها یک وعده سبک را برای علاقه مندان به رژیم‌ گیاهخواری تامین می‌کنند. سالاد فصل، سزار، سالاد ماکارونی، سالاد مدیترانه‌ای گزینه‌های عالی به عنوان غذای سازمانی هستند که تمام کارمندان دوست دارند آن‌ها را امتحان کنند.

در انواع سالادها در کنار سبزیجات می‌توان از غلات و پروتئین‌هایی مانند تن ماهی، ماهی و مرغ نیز استفاده کرد که مسلما با ذائقه کارکنان سازگار خواهد بود.

• ساندویچ‌ها و خوراک‌ها

فست فودها و غذاهای سرخ یا گریل شده تنوع بیشتری به منو می‌دهند. ایرادی ندارد که کارمندان هر چند وقت یکبار بتوانند ساندویچ‌ها و غذاهای سرخ و گریل شده داشته باشند. هر چند ساندویچ‌ها و خوراک‌ها نیز به درستی تهیه شوند سرشار از مواد مغذی خواهند بود. بعلاوه همراه با این غذاها می‌توان سبزیجات نیز سرو کرد تا مکمل خوبی برای این دسته از غذاها باشند.

بهترین کترینگ‌ها برای سفارش غذاهای سازمانی

بهترین کترینگ‌ها برای سفارش غذاهای سازمانی

هیچ چیز مانند ساعتی برای استراحت و صرف ناهار نیروی کار را خوشحال نمی‌کند. حال اگر فرصتی مناسب برای سرو ناهار گروهی در محیطی آرام توسط شرکت بوجود آید قطعا مورد استقبال کارمندان قرار خواهد گرفت. این راهی عالی برای انتقال احساس ارزشمندی و قدردانی از آن‌ها در یک محیط کاری خوب خواهد بود.

شما می‌توانید با کمک و راهنمایی بهترین کترینگ‌ها یک برنامه غذایی منسجم، متعادل و باکیفیت را برای پرسنل خود ترتیب دهید.

زمانی که تیم مدیریت شرکت به فکر تهیه وعده غذایی سالم از بهترین کترینگ‌ها است در واقع به کارمندان خود کمک می‌کند تا انتخاب‌های غذایی عاقلانه‌ای داشته باشد. غذاهای سالم نیز بر سلامت و تندرستی طولانی مدت افراد و راندمان شرکت تأثیر‌گذار خواهد بود.

مهم‌ترین دغدغه شرکت‌ها برای تهیه بهترین غذاهای شرکتی، کیفیت مواد اولیه، قیمت مناسب و حفظ تنوع در منو است. سفارش غذاهای شرکتی از بهترین کترینگ‌های تهران مجموعه‌ای از ویژگی‌های عالی غذایی را برایتان به ارمغان می‌آورد. کترینگ ناریجه ارائه دهنده غذاهای اداری با سابقه چندین ساله، محبوب‌ترین وعده‌های غذایی را برای کارکنان شرکت‌ها فراهم می‌کنند. این مجموعه بهترین و متنوع‌ترین منوی غذایی را در اختیار شرکت‌ها و سازمان‌ها قرار می‌دهد و وعده‌های غذایی را به موقع در محل کار سرو می‌کند.

سوالات متداول برای بهترین غذاهای شرکتی و سازمانی برای کارمندان کدام اند؟

بهترین وعده‌هایی غذایی برای کارمندان باید سرشار از فیبر، پروتئین، غلات کامل و چربی‌های سالم باشد. همچنین، باید از غذاهایی مملو از قند و چربی‌های اشباع اجتناب کرد، این غذاها عملکرد کارکنان را کاهش می‌دهند. اما سبزیجات، منابع پروتئینی و غلات کامل به هوشیاری و حافظه کارکنان کمک می‌کنند.
انواع خورشت‌های ایرانی، پلوها، خوراک‌هایی همچون کشک بادمجان و الویه، انواع ساندویچ‌های سالم، غذاهای فرنگی و اصیل، سالادها، آش‌ها و سوپ‌ها و غذاهای رژیمی بهترین گزینه‌ها برای منوی بهترین غذای شرکتی هستند.
کیفیت مطلوب غذا موجب افزایش استقبال کارکنان از غذای سازمانی می‌شود. همچنین، کیفیت پخت و پز و توجه به بهداشت غذاها با سلامتی کارمندان و بهبود عملکرد آن‌ها ارتباط مستقیم دارد.
تمام مواد اولیه غذاها باید از قبل آماده‌سازی شوند. تمیز بودن و توجه به تازگی تمام مواد اولیه بسیار مهم است. پخت غذاها نیز باید با بهترین و اصیل‌ترین دستورالعمل‌ها انجام شود تا مناسب تمام ذائقه‌ها باشد.
قیمت غذاهای سازمانی تحت تاثیر تعداد پرس‌ها، نحوه سرو، تنوع منو، کیفیت غذاها و همچنین برند کترینگ است. سفارش غذای با کیفیت از کترینگ‌های معروف، هزینه سفارش غذای شرکتی را کمی افزایش می‌دهد.